Prasidėjus tamsiajam rudens ir žiemos periodui visi susiduriame su sunkumu vairuojant, kai šalimais esančių kitų vairuotojų šviesos blogina matomumą. Prie viso to dar prisideda rūkas, sniegas ar smarkus lietus. Tuo metu transporto priemonės važiuoja įsijungusios artimąsias arba tolimąsias žibintų šviesas. Ar visi prisimenate kada tolimosios žibintų šviesos turi būti perjungtos į artimąsias? Visa tai šiame straipsnyje:

ilgos ir trumpos šviesos

Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui tolimosios žibintų šviesos turi būti perjungtos į artimąsias visuose tinkamai apšviestuose keliuose.(KET 95.1 p.)

Apšviesti keliai

Nenorint akinti vairuotojo tolimąsias žibintų šviesas būtina perjungti į artimąsias likus iki priešpriešais atvažiuojančios transporto priemonės ne mažiau kaip 150 m. ( KET 95.2 p.)

Priešpriešais atvažiuojanti transporto priemonė

Taip pat, kai tolimosios žibintų šviesos gali akinti vairuotojus per galinio vaizdo veidrodėlį. ( KET 95.3 p.)

Galinio vaizdo veidrodėlis

Nepamirškite: jei esate akinamas kito vairuotojo, jūs privalote įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir nekeisdamas važiavimo krypties sulėtinti greitį, o prireikus ir sustoti. (KET 96 p.) Įspėjant atvažiuojantį kitą vairuotoją negalima taip pat įjungti tolimųjų šviesų! Kadangi abiejų mašinų vairuotojai bus akinami ir taip kils eismo įvykio rizika.

Primename! Rūko žibintus leidžiama naudoti tik esant blogam matomumui, o priekinius rūko žibintus sugedus priekiniam kairiajam artimųjų šviesų žibintui.(KET 98 p.)



Pamoka apie žibintų naudojimą:

3. 4. Žibintų naudojimas