Dažnos sukčių pinklės - išprovokuotos avarijos ir surežisuoti eismo įvykiai, tai tik keletas situacijų į kurias galite papulti. Kelių eismo taisyklių išmanymas yra svarbiausias dalykas, padedantis išvengti panašių apgaulių.

isprovokuotos-avarijos

Sukčiavimo atvejų vis daugėja

Sukčiai gerai išmano Kelių eismo taisykles ir naudojasi kitų eismo dalyvių neatsargumu ir nepastabumu. Kartais avarijas jie kelis kartus iš eilės sukelia tose pačiose vietose, o įvykių kaltininkai nė nenutuokia, kad pakliūva į sukčių spąstus.

Dažniausiai sukčiai veikia dideliuose miestuose, naudojasi vaizdo registratoriais.

ziedine-sankryza-daznai-sukciu-pinklese


Pavojingiausios sankryžos, kuriose neseniai pakeista važiavimo tvarka ar pirmumo teisė

Itin populiarūs specialiai sukelti eismo įvykiai būna žiedinėse sankryžose. Sukčiautojai darbuojasi įvairiose vietose, tačiau labiausiai mėgsta seniau ženklintas žiedines sankryžas.

Sukčiautojams situacija kiek apsunkinta žiedinėse sankryžos, kurios atnaujintos, tad jose inscenizuoti eismo įvykį sudėtinga. Pakeitus eismo žiedinėse sankryžose tvarką, įvažiuojant į jas reikia rinktis eismo juostą pagal planuojamą išvažiavimo iš žiedo kryptį. Žiedinėje sankryžoje važiavimo juostos keisti nebegalima, kadangi jos atskirtos borteliais, tad tokiose sankryžose inscenizuoti avariją yra sunku.

Daug vairuotojų važiuoja vadovaudamiesi ne ženklais, o taip kaip yra įpratę važiuoti tam tikroje vietoje ir jei bus joje pasikeitusi eismo tvarka ar kelio ženklai, sukčiaujantys gali tuo pasinaudoti. Žinodami apie pakeistą eismo tvarką, jie gali tyčia užkišti savo automobilį ir taip mėginti uždirbti iš permainų dar nepastebėjusio vairuotojo.

Dažnas pavyzdys, kai pagrindinis kelias tampa šalutinis arba pakeistas pirmumas žiedinėje sankryžoje. Daugumoje žiedų pirmumo teisę turi juo važiuojantys automobiliai, tačiau kiekviename mieste yra keletas tokių sankryžų, kur pirmumą įgyja įsiliejantis transportas, o žiedu jau važiuojantys automobiliai privalo jį praleisti. Tokiose žiedinėse sankryžose nesąžiningi vairuotojai mėgina sukti ratus ir ieškoti išsiblaškėlių, kurie, nepastebėję, kad juosta yra skirta tik artimiausiam išvažiavimui iš žiedo, juda žiedu toliau. Tuomet gali tyčia kliudyti tokį automobilį, neva ketindamas išvažiuoti iš žiedo antrąja juosta.

Visada verta pasikartoti ir prisiminti išsidėstymo žiede ir persirikiavimo juostomis taisykles. Tai galima padaryti puslapyje https://www.ketbilietai.lt/

Noras pasipelnyti iš draudimo bendrovių

Niekur nedingo ir į eismo įvykį pakliuvusių vairuotojų noras pasipelnyti iš draudimo bendrovių, pavyzdžiui, pasinaudoti proga atnaujinti visą automobilį, tad į žalas jie bando įtraukti ir ankstesnius subraižymus, sulankstymus, gedimus.

Draudimo išmokos nėra mokamos aklai, jas būtina pagrįsti. Todėl visos įvykio aplinkybės atidžiai tikrinamos ir nustatoma, kokie tokiomis eismo įvykio aplinkybėmis įmanomi transporto priemonės pažeidimai. Žalos tikrinamos rankiniais ir automatiniais būdais, nuolat atliekamas jų monitoringas, pasitelkiamas dirbtinis intelektas, duomenų analitika.

Draudimo bendrovės visoje Europoje diegia inovatyviausius sprendimus, automatiškai aptinkančius bylas su sukčiavimo požymiais. Tad paprastai tokie bandymai pasipelnyti jų sumanytojams baigiasi nesėkmingai.

Draudikų duomenimis, dažniausiai sukčiauti yra linkę eismo įvykių kaltininkai, kurių automobiliai neapdrausti. Kai eismo įvykio kaltininkas neapsidraudęs privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, žalą jis turi atlyginti iš savo kišenės. Tačiau neretai pasitaiko, kad ieškoma būdų to nedaryti, pavyzdžiui, mėginant eismo įvykio deklaracijoje nurodyti kitą laiką, nei iš tikrųjų įvyko eismo įvykis.

avarija-sankryzoje


Nepasimaukite ant sukčių kabliuko ir būkite atidūs įvykus eismo įvykiui

Kad ir kaip būtų, net ir smulkūs eismo įvykiai sukelia užtektinai streso, kurio lygis dar padidėja paaiškėjus, kad tapote sukčiavimo schemos dalimi.

Pildant eismo įvykio deklaraciją labai svarbu nepamiršti, kad joje reikia įrašyti realią įvykio datą ir laiką. Jei eismo įvykio kaltininkas siūlo deklaraciją pildyti kita data, tai gali būti ženklas, kad jo privalomasis civilinės atsakomybės draudimas negalioja.

!!! Būtina žinoti, kad jei į jūsų automobilį atsitrenks neapdrausta transporto priemonė, jūs bet kokiu atveju gausite draudimo išmoką, tad derėtų nepasiduoti jokioms provokacijoms.

Dažnai tokiose situacijose neapsidraudęs vairuotojas ima sakyti, kad šiuo metu neturi vairuotojo pažymėjimo, registracijos liudijimo ar kitų dokumentų, prašo palaukti, kol neva paskambins draugams ar pažįstamiems, kurie dokumentą turėtų atvežti. O iš tikrųjų tariasi dėl draudimo poliso, kuris vėliau ir būna atvežamas vietoj trūkstamų dokumentų.

Šiai dienai yra leidžiama nesivežioti su savimi mašinos dokumentų (draudimo, vairuotojo pažymėjimo ir kt.). Jei nesivežiojate popierinių dokumentų, tada juos visada turėkite nusifotografavę telefone, išsisaugoję elektroniniame pašte ar debesyse. Pildant eismo įvykio deklaraciją, jums prireiks mašinos dokumentų duomenų.

Yra fiksuota ir atvejų, kai nukentėję asmenys apie tai, kad buvo susidūrę su sukčiautojais, sužino tik pradėjus tyrimą dėl eismo įvykio aplinkybių.

Dažnai ir patys nukentėjusieji pagaili kaltininko, nemato tokiose situacijose nieko blogo arba būna prigąsdinami, kad, nesutikę su sąlygomis, iš viso negaus išmokos. Patyrę stresą žmonės sutinka su minėtomis sąlygomis ir užkimba ant sukčių schemų.

Kitas aspektas, kad vien dėl žmogiško gailesčio eismo įvykio kaltininko atžvilgiu galite ir patys pakliūti į teisėsaugos akiratį. Jei bus pradėtas tyrimas dėl sukčiavimo, jūs, nors ir būdamas nukentėjęs, galite būti traktuojamas kaip bendrininkas ir tuomet išmoka jums nebus mokama.

Pakliuvus į eismo įvykį, svarbiausia nepasiduoti panikai, ramiai ir neskubant viską apgalvoti, jei kyla neaiškumų ar įtarimų – skambinti pareigūnams.

Labai svarbu iš karto nufotografuoti eismo įvykio vietą, aplinkybes, automobilių padėtį kelyje ir vienas kito atžvilgiu, taip pat – aplinką, kad nuotraukose matytųsi kelio ženklai ir dangos ženklinimas. Ekspertams atkuriant eismo įvykio vaizdą, svarbu ir transporto priemonių padėtis, ir padangų pėdsakai ant asfalto. Net šukės gali tapti svarbiomis detalėmis.

Įtarti galimą sukčiavimą leidžia ir tam tikras eismo įvykio kaltininko elgesys. Mėginimas tartis, daryti spaudimą, kažką slėpti, vairuotojo pažymėjimo, techninės apžiūros dokumento neturėjimas, neaiškūs telefono skambučiai, kai norima, kad pokalbis būtų negirdimas, nepagrįstas ir įtartinas laiko vilkinimas – ženklai, dėl kurių derėtų būti atidesniems.

Jei vairuotojas suvokia, kad jis nekaltas, bet vis tiek kaltinamas, – irgi ženklas, kad kažkas negerai. Taip pat ir bandymas pasinaudoti stresine situacija, kai pradedama ant jūsų rėkti, bandoma išmušti iš vėžių, rodoma agresija, daromas spaudimas kažką kuo greičiau pasirašyti.

Svarbiausias patarimas tokiais atvejais – stengtis reaguoti kuo ramiau, nufotografuoti įvykio vietą ir nieko nepasirašyti, ypač jei nesate tikri dėl kaltės. Paskambinkite šeimos nariui ar kitam artimam žmogui, kuris įvertintų jūsų pasakojimą ir situaciją iš šalies ir tinkamai patartų, kaip elgtis arba galite kreiptis į policijos pareigūnus.

Kaip teisingai pildyti eismo įvykio deklaraciją galite prisiminti čia.

Kelyje būtinas atidumas ir Kelių eismo taisyklių išmanymas

Jei puikiai mokate Kelių eismo taisykles, dažnai jas pasikartojate, vadovaujatės kelio ženklais ir juostų žymėjimais, jokios provokacijos jums nebaisios. Galite saugiai atlikti įvairius manevrus ir nepapulti į sukčių pinkles, o netyčia papuolus, puikiai žinosite kokiomis turite remtis KET taisyklėmis.

Kelių eismo taisykles pasikartoti visada galite čia.

Daugiau pamokoje