Ankstesnė pamoka Tęsti toliau  

  2. 5. Kada turite praleisti pėsčiuosius?

Pėstieji – ko gero labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai. Todėl kiekvienam vairuotojui būtina žinoti pareigas pėstiesiems, kad nepakliūtumėte į nemalonią situaciją, ar dar blogiau – nepartrenktumėte pėsčiojo.

Visų pirma, kas gi yra ir kas nėra pėsčiasis? Štai, ką apie pėsčiuosius rašoma Saugaus eismo įstatyme:

Kas yra pėsčiasis?

Pėsčiasis – asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų vežimėliu, riedučiais, riedlente, paspirtuku, vedantis dviratį, mopedą, motociklą, traukiantis (stumiantis) rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį. Pėsčiuoju nelaikomas kelyje dirbantis asmuo.

Taigi, pėsčiuoju nėra laikomas gatves šluojantis, kelius remontuojantis ar dar kokį nors darbą kelyje atliekantis žmogus.

SEAK 2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos (42 punktas)

Turite praleisti pėsčiuosius, kai:

  • Išvažiuojate ar įvažiuojate į kiemą arba stovėjimo aikštelę;
  • Išvažiuojate iš kelio;
  • Sankryžoje sukate į kairę arba į dešinę;
  • Pėsčiasis įžengė, žengia arba stovi ir laukia galimybės įžengti į perėją dviejų juostų kelyje;
  • Pėsčiasis įžengė, žengia arba stovi ir laukia galimybės įžengtiį perėją, į jūsų važiavimo krypties juostą, daugiau nei dviejų eismo juostų kelyje;
  • Kai jums šviečia žalias šviesoforo signalas, bet pėsčiasis nespėjo pereiti perėjos;
  • Jei važiuojate kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje;
  • Kai kelią (net ir ne pėsčiųjų perėjoje) kerta neregys (su balta lazdele) arba neįgalusis, važiuojantis vežimėliu.

Šioje situacijoje būtina praleisti A ir B pėsčiuosius, nes jie abu įžengę į jūsų važiavimo krypties eismo juostą. C pėsčiojo praleisti nereikia, nes perėja, į kurią jis žengia, yra daugiau nei dviejų eismo juostų kelyje.

Kaip praleisti pėsčiuosius?

  • Praleisdami pėsčiuosius turite sustoti prieš kelio ženklą “Stop” linija", “Stop” liniją, jei jų nėra – prieš pačią pėsčiųjų perėją.
  • Jei privažiavote pėsčiųjų perėją, o šalia esančioje eismo juostoje sustojo automobilis, privalote sustoti prieš pėsčiųjų perėją ir važiuoti tik įsitikinus, kad pėsčiųjų joje nėra. Kodėl taip reikia daryti? Todėl, kad tokioje situacijoje už automobilio labai paprasta nepastebėti einančio pėsčiojo.

Jei priekyje važiuojanti transporto priemonė sustojo prie perėjos, perėja važiuokite tik įsitikinę, kad joje nėra pėsčiųjų

  • Jei sankryžoje jums šviečia raudonas šviesoforo signalas, bet prie šviesoforo yra papildoma lentelė su žalia rodykle į dešinę, privalote sustoti prieš pėsčiųjų perėją ir sukti į dešinę tik įsitikinę, kad perėjoje nėra pėsčiųjų.
  • Draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją ar sankryžą, jei už jos yra grūstis.
  • Jeigu nesimato (pavyzdžiui, naktį arba kai kitos transporto priemonės riboja matomumą), ar pėsčiųjų perėjoje yra pėsčiųjų, reikia sulėtinti greitį arba sustoti ir tęsti važiavimą tik įsitikinus, kad pėsčiųjų perėjoje nėra.

Žalias ir mėlynas automobiliai pažeidė taisykles, nes draudžiama stovėti 5 metrų atstumu prieš ir už perėją, nes taip keliu pradedantys eiti pėstieji nematomi keliu važiuojantiems vairuotojams

Būkite ypač atsargūs tamsoje

Pagal naujausius reikalavimus, visi pėstieji tamsiu paros metu neapšviestoje vietovėje privalo segėti atšvaitus. Deja, ne visi tai daro arba daro tai neteisingai. Todėl pėsčiaisiais turime pasirūpinti ir mes, vairuotojai.

Visu pirma – būti ypač atsargiais prie pėsčiųjų perėjų. Taip pat visuomet stebėti, kad vyksta šalikelėje arba ant šaligatvio. Tamsiu paros metu verta visuomet būti pasiruošus, kad kažkas gali netikėtai išeiti į gatvę. Todėl būtina laikytis saugaus greičio, kad automobilį galima būti maksimaliai greitai sustabdyti, bei būti maksimaliai atsargiais vietose, kuriose yra prastas matomumas.

Vaikai kelyje

  • Turite praleisti organizuotą vaikų grupę, ne pėsčiųjų perėjoje, jei ją lydintis asmuo signalizuoja reguliuotojo lazdele, skrituliu su raudonu atšvaitu ar ryškiaspalve vėliavėle.
  • Jei artėjate prie autobuso, pažymėto vaikų vežimo ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija (arba oranžiniais švyturėliais), privalote sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, tam kad praleistumėte vaikus ir juos lydintį asmenį.

Neįgaliųjų praleidimas

  • Visur (net ir ne pėsčiųjų perėjoje) privalote praleisti neregį pėsčiąjį, signalizuojantį balta lazdele, arba neįgalųjį, važiuojantį per kelią neįgaliųjų vežimėliu.


Kelio ženklai:

105. Vaikai (Kelio ruožas prie vaikų įstaigos (mokyklos, žaidimų aikštelės ir pan.), kur važiuojamojoje dalyje gali būti vaikų)

127. Pėsčiųjų perėja (Nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ ir 1.13.1–1.13.3 ženklinimo linijomis arba tik nurodomaisiais kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ pažymėta pėsčiųjų perėja)

128. Pėstieji (Kelio ruožas, kurio važiuojamąja dalimi (kelkraščiu) skersai arba išilgai kelio vaikšto pėstieji)

412. Pėsčiųjų takas (Takas skirtas tik pėstiesiems. Kai takas eina išilgai kelio, pėstieji privalo eiti tik juo)

413. Pėsčiųjų ir dviračių takas (Leidžiama eiti pėstiesiems ir važiuoti dviračiais. Jeigu dviračio ir pėsčiųjų simboliai kelio ženkle yra ne vienas po kitu, o vienas šalia kito ir skiriami vertikaliu baltu brūkšniu, eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta (parodyta kelio ženkle))

413. Pėsčiųjų ir dviračių takas (Leidžiama eiti pėstiesiems ir važiuoti dviračiais. Eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta (parodyta kelio ženkle))

534. Pėsčiųjų perėja (Perėjimo per kelią vieta)


Horizontalus kelių žymėjimas:

1.13.1. „Zebras“ žymi nereguliuojamą pėsčiųjų perėją.

1.13.2. „Zebras“ žymi nereguliuojamą pėsčiųjų perėją, o rodyklės – pėsčiųjų ėjimo kryptį.

1.13.3. Dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš stačiakampių, žymi pėsčiųjų perėją, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu.

1.14. Dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, arba žymi dviračių juostos dalį važiuojamojoje dalyje. Šias linijas leidžiama kirsti iš abiejų pusių.


KET V. Vairuotojų pareigos pėstiesiems (27-35 p.)


Turite klausimų? Prisijunkite ir rašykite komentaruose:

Discussion
2 comments