4. 10. Kaip važiuoti stipriai lyjant?

Prasidėjus stipriam lietui ar liūčiai, vairuojamam automobiliui gali kilti daug papildomų pavojų: apsemti variklį, neveikti stabdžiai ar pradėti slysti padangos. Čia aptarsime didžiausius pavojus stipriai lyjant ir kaip jų išvengti.

Jei stipriai lyja, geriausia – nevažiuoti

Jei prasidėjo liūtis ar ji greitai prasidės, geriausia apskritai niekur nevažiuoti. O jei jau pradėjote važiuoti, geriausia kur nors saugiai sustoti. Kadangi liūčių metu būna stiprus vėjas, pasistenkite automobilį pastatyti kuo toliau nuo medžių ar kitų objektų, kurie gali nuo vėjo užvirsti.

Taip pat nestatykite automobilio ten, kur liūčių metų susiformuoja didžiausios balos ir automobilį gali apsemti.

Venkite lenkimų, neskubėkite

Jei vis dėl to nusprendėte važiuoti per liūtį, gerokai sulėtinkite greitį, venkite lenkimų. Turėkite omenyje, kad šalia važiuojantys automobiliai gali pravažiuoti gilią balą ir aptaškyti jūsų automobilį taip, kad kelias sekundes nieko nematysite. Be to, automobilis gali pradėti slysti.

Jei balos negalite išvengti, važiuokite per ją lėtai ir tolygiai. Stenkitės neaplieti kitų automobilių ir neužlieti variklio skyriaus

Jei per lietų nieko nesimato

Jei dėl liūties gerokai pablogėjo matomumas (matoma mažiau nei 300 metrų), įsijunkite rūko žibintus (galinį). Taip jus žymiai geriau matys iš paskos važiuojantys. Valytuvus nustatykite maksimaliu greičiu, pasistenkite važiuoti kuo lėčiau ir laikytis kuo didesnio atstumo iki kitų automobilių.

Kaip važiuoti per balas?

Jei tik yra galimybė, per balas geriau apskritai nevažiuoti. Juk jūs nežinote jų gylio bei kas yra jų dugne (gal joje yra atsivėrusi anga). Jei jau važiuojate, važiuokite lėtai ir tolygiai, pasistenkite nesukelti bangų (kad vanduo neužlietų variklio).

Jei yra galimybė, pervažiavę per balą, kelis kartus nestipriai paspauskite stabdžių pedalą. Taip išdžiovinsite stabdžius. Dėl gausaus vandens jie gali neefektyviai veikti ar net visai neveikti.

Kaip išvengti slydimo vandeniu

Kai ant kelio yra labai daug vandens, padangų potektoriui gali nepavykti išstumti vandens ir tada tarp kelio ir padangos gali susidaryti vandens pleištas, dėl kurio automobilis gali pradėti slysti (tai vadinama akvaplaningu).

To galite išvengti važiuodami kuo kokybiškesnėmis, gilų protektorių turinčias padangas. Taip pat sulėtindami greitį. Jei kelias, kuriuo važiuojate, yra su provėžomis (apie tai gali informuoti žemiau esantis kelio ženklas), stenkitės važiuoti ne jomis, o šalia jų.

Jei automobilis vis tik pradėjo slysti, jei tik yra galimybė, staigiai nestabdykite, nes automobilis gali pradėti slysti į šoną. Vietoje to, po truputį atleidinėkite akseleratoriaus pedalą, kad greitis sumažėtų ir automobilis nustotų slysti. Taip pat stenkitės nuvažiuoti nuo tos kelio vietos, ant kurios kaupiasi vanduo.

Jei kelyje yra provėžos, stenkitės važiuoti ne jomis, o šalia jų

Prieš lietų patikrinkite padangas

Jei padangos senos, dėl jų taip pat gali susidaryti akvaplaningas. Jam gali dalyti įtaką sukietėjusi padangų guma arba stipriai nutrintas raštas (protektorius). Protektoriaus grioveliais vanduo išstumiamas iš po ratom jei jų nėra - automobilis gali pradėti slysti per vandenį. Todėl nuolatos stebėkite savo automobilių padangų būklę, o pasenusias negailėdami keiskite naujomis.

Akvaplaningas gali pasireikšti ir esant per mažam arba per dideliam slėgiui automobilio padangose. Todėl nuolatos (bent kartą per mėnesį) patikrinkite padangų slėgį ir palaikykite tokį, kokį nurodo automobilio gamintojas. Rekomenduojamą slėgį galite rasti ant vairuotojo durelių, kuro užpylimo dangtelio vidinėje pusėje, daiktadėžėje arba automobilio instrukcijoje.

Kai važiuojate per balą ir ratai nespėja išstumti iš po savęs vandens, gali pasireikšti akvaplanavimas – automobilis pradėti slysti lyg ledu

Kaip išvengti variklio gedimo?

Jei važiuojate per labai gilią balą, į variklį per oro paėmimo angą (po variklio dangčiu, ten, kur montuojamas oro filtras), gali patekti vandens. Jis gali išbalansuoti variklio veikimą ar net visiškai jį sugadinti. Tai vadinama hidrosmūgiu ir toks gedimas gali kainuoti ypač brangiai.

Jo išvengsite tiesiog nevažiuodami per labai gilias balas. Važiuodami stebėkite, kad vanduo niekada nepasiektų variklio dangčio.

Ką daryti rasojant langams?

Dėl didelės drėgmės, ypač jei į saloną įėjote šlapiais drabužiais ir avalyne, gali pradėti rasoti automobilio langai.

Tokiu atveju nukreipkite ventiliacijos angas į langus ir visu pajėgumu paleiskite oro srautą. Oras turi būti paimamas iš išorės, o ne cirkuliuoti automobilio viduje (tam yra specialus perjungiklis prie oro srauto reguliatorių).

Jei automobilis turi kondicionierių, įjunkite jį. Jis padės pašalinti drėgmę iš salono ir sustabdys rasojimą. Kondicionieriaus nebūtina įjungti žemiausia temperatūra, galite nustatyti vidutinę temperatūrą, kad neperšaltumėte.

Ką daryti žaibuojant?

Žaibuojant nelipkite iš automobilio ir nelieskite jo metalinių detalių. Tuomet, net jei žaibas trenks į automobilį, jums nieko greičiausiai nenutiks.

Ką daryti esant stipriam vėjui?

Būkite ypač atsargūs atvirose vietovėse, ant tiltų ir viadukų, nes stiprus šoninis vėjas gali nublokšti automobilį. Ypač tai galioja aukštiems automobiliams. Todėl sumažinkite greitį ir greitai reaguokite į besikeičiančią važiavimo trajektoriją vairo judesiais.


Turite klausimų? Prisijunkite ir rašykite komentaruose:

Komentarai

0 comments