Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai

Naujos kartos šviesoforai suteikia maršrutiniam transportui pirmenybę sankryžose. Kaip jie veikia, kokia jų nauda ir kaip jie prisideda prie sklandesnio eismo miestuose?

Ką reiškia šviesoforo baltas rodyklės formos signalas

Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai

Kelių eismo taisyklių pakeitimuose nuo 2022 m. birželio 1 d. reglamentuoti atskiri, tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforo signalai (KET 80 p.). 

Šviesoforai turintys atskirus šviesoforo signalus, skirtus tik maršrutiniam transportui, suteikia prioritetą lanksčiau reguliuoti maršrutinio transporto eismą. 

Šie šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negali. 

Tokie šviesoforai gali būti įrengti sankryžose, kuriose įrengta raide „A“ pažymėta eismo juosta (pavyzdžiui, T formos sankryžose), bei sankryžose, kuriose tikslinga leisti maršrutiniam transportui įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transporto srautui. 

Ką reiškia šviesoforo baltas rodyklės formos signalai maršutiniam transportui

Maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų reikšmės

Šviesoforai, skirti maršrutiniam transportui, yra žymimi baltais signalais juodame fone.

Šie šviesoforai turi šias reikšmes:

  • S formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą;
  • horizontalaus brūkšnio formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;
  • kartu įjungti S formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad netrukus bus įjungtas rodyklės (rodyklių) formos signalas;
  • rodyklės (rodyklių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis).

Kur Lietuvoje įrengti tokie šviesoforai?

Šiuo metu su tokiais tik maršrutiniam transportui skirtais šviesoforais galime susidurti Vilniuje. Šiuo metu skaičiuojamos apie 5 sankryžos, kuriose įrengti tokie šviesoforai.

Kaip veikia viešojo transporto šviesoforai?

Kaip veikia maršrutinio transporto šviesoforai?

Maršrutiniam transportui skirtos šviesoforų sekcijos užtikrina prioritetą autobusams ir troleibusams sankryžose, padėdamos jiems judėti greičiau ir efektyviau. Šių sekcijų veikimas yra paprastas ir nepriklauso nuo automobilių srauto, todėl kitiems eismo dalyviams jos netrukdo.

Pavyzdžiui, kai pagrindinis šviesoforas rodo raudoną signalą, įsijungia papildoma sekcija, skirta maršrutiniam transportui. Šiuo metu autobusai ir troleibusai gauna leidimą pajudėti pirmi, kol kiti automobiliai lieka stovėti ir laukia žalio signalo. Tuo tarpu, jei pagrindinis šviesoforas rodo žalią signalą, maršrutinio transporto sekcija neveikia, o visi eismo dalyviai juda pagal pagrindinį šviesoforo signalą.

Kaip pavyzdys, Vilniuje, Kareivių gatvėje įdiegta sistema veikia būtent tokiu principu: kai pagrindinis šviesoforas rodo raudoną, maršrutinis transportas gali pradėti judėti pirmas, o kai rodomas žalias – judėjimas vyksta įprastai. Tokia sistema suteikia pranašumą maršrutiniam transportui, mažina vėlavimus ir prisideda prie efektyvesnio eismo valdymo.

Kokia šių šviesoforų nauda?

Maršrutinio transporto šviesoforų sekcijos yra vienas iš sprendimų, siekiant pagerinti viešojo transporto paslaugų kokybę ir pritraukti daugiau keleivių. Šie šviesoforai padeda padidinti maršrutinio transporto vidutinį greitį, todėl keleiviai gali greičiau pasiekti savo kelionės tikslą. Taip pat sumažėja transporto vėlavimai ir degalų sąnaudos, kas prisideda prie efektyvesnio eismo organizavimo.

Kelių eismo taisyklės

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.