Įspėjamųjų posūkio signalų naudojimas

Automobilio įspėjamųjų posūkio signalų naudojimas kelyje yra itin svarbus. Įspėjamieji posūkio signalai informuoja vairuotojus apie būsimą manevrą. Kaip teisingai naudoti automobilio posūkio signalus ir kodėl tai yra taip svarbu?

Įspėjamųjų posūkio signalų naudojimas

Automobilio įspėjamųjų posūkių signalų naudojimas yra labai svarbus dalykas saugiam eismui

Automobilio įspėjamieji posūkio signalai yra esminė dalis kiekvienoje kelių eismo reguliavimo sistemoje. Šie signalai informuoja vairuotojus apie būsimus manevrus, kad jie galėtų laiku pasiruošti ir saugiai atlikti posūkį.

Svarbu pažymėti, kad vairuotojai turi teisingai naudoti įspėjamuosius posūkio signalus, nurodančius reikiamą kryptį. Tai padeda išvengti avarijų, ypač susijusių su daugybe transporto priemonių, susibūrusių kelyje. Vairuotojai, kurie ignoruoja įspėjamųjų posūkių signalų naudojimą, kelia pavojų sau ir kitų dalyvių eismo dalyvių saugumui.

Posūkius reikia atlikti kuo saugiau. Rekomenduojama žiūrėti į veidrodėlius ir įsitikinti, kad jie rodo tinkamą vaizdą, kad išvengtumėte smūgių ar kliūčių, ypač kai norite atlikti dešinį posūkį. Be to, reikia žiūrėti į priešakyje esančią kelio juostą ir šalia esančius automobilius ar kitas kliūtis, kad būtų galima atlikti posūkį kuo saugiau.

Taip pat būtina naudoti įspėjamuosius posūkių signalus iš anksto. Tai reiškia, kad įspėjamieji posūkių signalai turi būti atlikti prieš pasukant. Jei įspėjamasis posūkių signalas atliekamas per vėlai, tai gali sukelti pavojingas situacijas kelyje, o tai gali sukelti avarijas.

Galiausiai, reikia atkreipti dėmesį į kitus dalyvius kelyje. Kitų transporto priemonių vairuotojai gali nesilaikyti įspėjamųjų posūkių signalų arba tiesiog neatsižvelgti į kitų vairuotojų veiksmus, todėl svarbu būti budriems ir stebėti visus krypties ženklus ir eismo signalus.

Kartais įspėjamasis posūkio signalo rodymas yra perteklinis ir klaidinantis, kada yra keleto posūkių išsukimas, o signalas yra rodomas arba anksčiau, arba per vėlai. Klaidinti kitų vairuotojų ir eismo dalyvių nereikėtų, nes yra tokių sankryžų, kurios yra sudėtingesnės.

Įspėjamąjį posūkio signalą reikia rodyti laiku. Ypač, kai sukama į dešinę, nes yra tokių vairuotojų, kurie galvoja, kad į dešinę pusę sukant niekam netrukdo, bet tokiose vietose įvyksta daugiausia eismo įvykių.

Reikėtų nepamiršti, kad eismo dalyviai yra ne tik automobiliai, bet ir pėstieji, dviratininkai, paspirtukų vairuotojai ir kt., kuriems įspėjamasis posūkio signalas irgi yra signalas, kad automobilis kažką atlieka. Jeigu eismo dalyvis nepastebės rodomo įspėjamojo posūkio signalo ir automobilis padarys netikėtą veiksmą, tai gali baigtis didele nelaime.

Kur ir kada turi būti naudojami automobilio įspėjamieji posūkio signalai?

Kur ir kada turi būti naudojami automobilio įspėjamieji posūkio signalai?

Automobilio įspėjamieji posūkio signalai turi būti naudojami, kai vairuotojas ketina atlikti posūkį arba pakeisti kelio eismo juostą. Signalai turėtų būti naudojami prieš kiekvieną posūkį ar kelio eismo juostos keitimą.

Konkretūs įspėjamųjų posūkio signalų naudojimo atvejai yra šie:

  • Įspėjamasis posūkio signalas turėtų būti naudojamas, kai vairuotojas ketina atlikti posūkį į kairę arba į dešinę. Signalas turėtų būti naudojamas iki tol, kol posūkis bus atliktas.
  • Įspėjamasis posūkio signalas turėtų būti naudojamas, kai vairuotojas ketina pakeisti kelio eismo juostą. Signalas turėtų būti naudojamas iki tol, kol kelio eismo juosta yra pakeista.

Teisingas įspėjamųjų posūkio signalų naudojimas, padeda kitiems eismo dalyviams suprasti apie jūsų ketinamą daryti manevrą ir padeda išvengti avarijų.

Svarbu atsiminti, kad įspėjamieji posūkių signalai turėtų būti naudojami laiku ir tiksliai. Per vėlai ar netiksliai naudojami signalai gali sukelti pavojingas situacijas kelyje. Be to, signalai turėtų būti naudojami tik tada, kai jie yra būtini, kad būtų užtikrintas eismo saugumas. Jei signalas nenaudojamas, vairuotojui reikia laikytis atsargumo ir žiūrėti į kitus eismo dalyvius, kad išvengtų avarijų ar pavojingų situacijų.

Taip pat reikia paminėti, kad įspėjamieji posūkių signalai turėtų būti naudojami ne tik kelyje, bet ir kitose situacijose, pavyzdžiui, kai vairuojate stovėjimo aikštelėje ar privačioje žemėje.

Jei kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų buvimas yra netoli, įspėjamieji posūkio signalai turėtų būti naudojami, kad padidintų saugumą.

Kada įspėjamojo posūkio signalo rodyti nereikia

Kada įspėjamojo posūkio signalo rodyti nereikia?

Įspėjamąjį posūkio signalą rodyti reikia tada, kai reikia. Jeigu jį rodote tada, kai kelias sukasi į šoną, jokios sankryžos nėra, tai kitus eismo dalyvius gali suklaidinti. Atrodo, kad gal jūs bandysite sustoti. Kitas, supratęs, kad darysite tą veiksmą, imasi kažkokių veiksmų, o jūs važiuojate tiesiai, kaip ir važiavote.

Klaidinti kitų vairuotojų nereikėtų, reikėtų dar kartą perskaityti Kelių eismo taisykles, kada posūkius rodyti reikia, o kada – nereikia ir jų laikytis, nes tai yra įspėjamieji signalai.

Taip pat būtina prisiminti, kad įvažiuojant į žiedinę sankryžą posūkio rodyti nereikia, išvažiuojant – būtina.

Įspėjamieji posūkio signalai sankryžose

Ne vienas vairuotojas susidūrė su situacija, kai kelių eismo juostų sankryžoje, kairėje eismo juostoje stovintys automobiliai posūkio signalą (į kairę) įjungia tik užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Tokiu atveju, kai šia juosta leidžiama važiuoti ir tiesiai, gale esantys vairuotojai yra suklaidinami – privažiuoja iš paskos, taip tikėdamiesi, kad priekyje esantis važiuos tiesiai. Tačiau užsidegus žaliam šviesoforo signalui to padaryti negali.

Pirmajam automobilio vairuotojui pavėluotai įjungus posūkio signalą, esantys iš paskos neketina laukti ir nekantraudami bando persirikiuoti į gretimą eismo juostą dešinėje. Suprantama, jei pirmieji būtų rodę posūkio signalą stovėdami (iš anksto), antrieji neabejotinai iš karto būtų pasirinkę gretimą eismo juostą.

Apžvelkime panašią situaciją:

Įspėjamieji posūkio signalai sankryžose

Ketvirtoje eismo juostoje esantis automobilis laukia leidžiamo šviesoforo signalo posūkiui į kairę. Pirmiau įsijungus šviesoforo sekcijai su leidžiama važiavimo kryptimi tiesiai, už jo esantys vairuotojai važiuoti tiesiai negali, nes pirmas automobilis blokuoja kelią. Jei pirmo automobilio vairuotojas būtų rodęs posūkio signalą, norintys važiuoti tiesiai būtų iš anksto pasirinkę gretimą eismo juostą.

Įspėjamųjų posūkių signalų rodymas važiuojant atbuline eiga

Įspėjamųjų posūkių signalų rodymas važiuojant atbuline eiga

Šį reikalavimą žino ne kiekvienas net ilgametę vairavimo patirtį turintis vairuotojas – posūkių signalai rodomi ne tik atliekant posūkius kai važiuojate į priekį, bet ir judant atbulomis kai manevruojate į kairę ar dešinę (pavyzdžiui – parkuojantis).

Jei važiuojate atbuline eiga tiesiai – nerodomas joks įspėjamasis signalas.

Vairuotojas privalo kitus eismo dalyvius įspėti rodydamas posūkio signalą prieš pradėdamas važiuoti ir prieš sustodamas, prieš persirikiuodamas, prieš lenkdamas ir baigdamas lenkti, prieš apvažiuodamas kliūtį ir baigdamas ją apvažiuoti, prieš sukdamas į dešinę ar kairę, prieš apsisukdamas, išvažiuodamas iš sankryžos, kurioje eismas vyksta ratu (KET 82 p.).

Keli naudingi patarimai apie įspėjamųjų posūkio signalų naudojimą

  • Prieš pradedant važiuoti posūkio signalą reikia rodyti bent jau 5 sekundes.
  • Važiuojant keliu, posūkio signalas rodomas iš anksto – likus bent jau 30 metrų iki manevro pradžios, išskyrus atvejus, kai mažas atstumas tarp artimiausio kertamo kelio/įvažiavimo ir pan.
  • Posūkio signalas rodomas iki tol kol manevras bus baigtas (KET 86 p.).
  • Nepamirškite, jog posūkių signalai negali klaidinti kitų eismo dalyvių (KET 86 p.).

Kokios skiriamos baudos už įspėjamųjų posūkio signalų pažeidimus?

Kelių eismo taisyklių nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimas užtraukia vairuotojams baudą nuo 30 iki 90 eur.

Apie važiavimą, pirmenybę, posūkius, apsisukimą ir saugų atstumą galite sužinoti pamokoje.

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.