Kada vairuotojui leidžiama naudotis mobiliuoju telefonu?

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose galima rasti nemažai diskusijų, susijusių su leidimu naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant. Daug kam kyla klausimų, kada galima naudotis mobiliuoju telefonu? Ar galima naudotis mobiliuoju telefonu stovint spūstyje?

Kada vairuotojui leidžiama naudotis mobiliuoju telefonu?

Lietuvos kelių policijos tarnyba pernai fiksavo daugiau negu 42 tūkst. atvejų, kai vairuotojai neteisėtai naudojosi telefonu prie vairo.

Mobiliojo ryšio telefono naudojimas vairuojant išlieka nemaža problema. Dažnai pastebima tendencija, kai automobilių grūstyje, įsijungia žalia šviesa ir kažkuris automobilis nepajuda, nes užsižiūrėjo kažką telefone.

Įprotis naudotis mobiliaisiais telefonais yra labai paplitęs ir nemažai vairuotojų nesuvokia žalingo tokio užsiėmimo poveikio ir galimo pavojaus saugiam eismui.

Nepamirškime, kad paprasčiausias akių nukreipimas į telefoną intensyviam eisme gali kainuoti eismo įvykį.

Kokios taisyklės dėl naudojimosi mobiliuoju telefonu galioja šiuo metu?

Kelių eismo taisyklių 20 punkte rašoma: Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas. Transporto priemonių vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų.

Iš šio punkto suprantame, kad mobiliuoju telefonu galima naudotis tik tada, kai stovinčios transporto priemonės (pavyzdžiui: parkavimo vietoje) variklis yra išjungtas. Vos užvedus transporto priemonę mobilųjį telefoną turime padėti į šalį.

Vienintelė galimybė naudotis mobiliuoju telefonu yra tik turint laisvų rankų įrangą (kai telefonas nelaikomas rankose).

Ši taisyklė galioja visoms transporto priemonėms: automobiliams, motociklams, krovininiam transportui ir kt.

Ar galima naudotis mobiliuoju telefonu stovint spūstyje?

Ar galima naudotis mobiliuoju telefonu stovint spūstyje?

Socialiniuose tinkluose didžiausios diskusijos vyksta dėl mobiliojo telefono naudojimo spūsties metu. Atrodo juk paprasta, automobilis stovi su išjungtu varikliu (pavyzdžiui su automatine „Start/Stop“ sistema), tai ir naudotis mobiliuoju telefonu yra leidžiama, bet tai didžiulė klaida.

Stovėjimas spūstyje nėra prilyginamas stovėjimui, kadangi tokia transporto priemonė nepertraukiamai dalyvauja eisme. Stovėjimas yra tada kai ji nedalyvauja eisme, t.y. stovi, pavyzdžiui parkavimo vietoje.

Ar galima naudotis mobiliuoju telefonu stovint prie šviesoforo?

Ne tik spūsties metu, bet ir stovint prie šviesoforo, mobiliuoju telefonu naudotis yra draudžiama. Net jei žinote, kad šviesoforas prie kurio stovite dega 3 minutes ar daugiau, ir automobilis yra užgesintas (pavyzdžiui su automatine „Start/Stop“ sistema), telefonu naudotis yra griežtai draudžiama.

Net jei stovite spūstyje ar prie šviesoforo su iš tiesų išjungtu varikliu, tokia situacija vis tiek neatitinka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso ir Kelių eismo taisyklių sąlygų, būtinų norint naudotis telefonu automobilyje, kadangi naudotis mobiliuoju telefonu galima, kai stovinčios transporto priemonės variklis yra išjungtas, t.y. transporto priemonė turi būti ne tik su išjungtu varikliu, bet ir stovinti stovėjimo vietoje.

Kokios gresia baudos?

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 417 str. 3 punkte rašoma: <…> draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymas užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 eurų iki 90 eurų.

O už pakartotinį pažeidimą gali būti taikomas net ir teisės vairuoti atėmimas laikotarpiui nuo 1 iki 3 mėnesių. Tokiu atveju pažeidėjui dar tektų išklausyti ir papildomus vienos dienos kursus, skirtus prasižengusiems vairuotojams.

Koks yra mobiliojo ryšio priemonių keliamas pavojus vairuojant?

Koks yra mobiliojo ryšio priemonių keliamas pavojus vairuojant?

Remiantis VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto duomenimis, Lietuvoje apie 45 procentus vairuotojų kalba mobiliojo ryšio priemonėmis be laisvų rankų įrangos, vairuodami automobilį, apie 30 procentų vairuotojų rašo trumpąsias žinutes ir apie 16 procentų vairuotojų, vairuodami automobilį, naršo internete.

Naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis blaško vairuotojų dėmesį, nesusikoncentruodami jie kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Toks įprotis gali turėti ir tragiškų pasekmių, kai kelios sekundės, praleistos telefone, važiuojant leistinu greičiu gyvenvietėje lygu keliasdešimt metrų, nuvažiuotų lyg užsimerkus.

Kad būtų lengviau įsivaizduoti paskaičiuokime: jei važiuojate gyvenvietėje leistinu 50 km/val. greičiu, per 2 sekundes praleistas telefone jūs nuvažiuosite net 27 metrus! Ar tokį atstumą rizikuotumėte važiuoti visiškai užsimerkę? Turbūt ne, bet juk žvilgsnis į telefoną, o ne į kelią yra lygiai tas pats kaip ir važiuoti užsimerkus.

Naudodamas telefoną, vairuotojas nėra susikoncentravęs į eismo sąlygas ir iškilus avarinei situacijai, gali ne taip sklandžiai ir efektyviai atlikti reikiamus veiksmus.

Draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis nuo 2023 m. gegužės mėnesio

Nuo 2023 metų gegužės mėnesio transporto priemones vairuojantiems asmenims bus draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis dalyvaujant viešajame eisme. Iki tol buvo draudžiama naudotis minėtomis priemonėmis rankomis, išskyrus tada, kai transporto priemonės variklis yra išjungtas.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 417 str. 3 punkte po 2023 metų gegužės mėnesio bus rašoma: <…> draudimo vairuotojams, transporto priemonei dalyvaujant viešajame eisme (išskyrus atvejus, kai transporto priemonė stovi), naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis, išskyrus mobiliojo ryšio priemonių valdymą naudojant laisvų rankų įrangą, kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje, ar naudojant transporto priemonės įrangą, nesilaikymas užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 eurų iki 90 eurų.

Nuo 2023 m. gegužės mėnesio formulavimas bus gerokai aiškesnis, kuris dar labiau apibrėžia mobiliųjų telefonų naudojimo transporto priemonėje supratimą. Pagal naują apibrėžimą, suprantame, kad judant, dalyvaujant eisme bet kokiu atveju negalima naudotis telefonu. Nesvarbu, variklis išjungtas ar ne. O sustojus pasinaudoti mobiliuoju telefonu tose vietose, kur sustoti galima saugiai, nebebus prievolės variklį išjungti.

Draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis rankomis nuo 2023 m.

Naujajame pakeitime vienintelė išimtis, kad mobiliojo ryšio priemonėmis galima naudotis bus tik tada, kai mobiliojo ryšio priemonės valdymas vyks naudojant laisvų rankų įrangą, t.y. kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje, ar naudojant transporto priemonėje įmontuotą įrangą.

Kada vairuotojui leidžiama naudotis mobiliuoju telefonu – pamokoje.

Kokie pakeitimai laukia vairuotojų ir eismo dalyvių nuo 2023 metų

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.