Ar privalo dviratininkas nulipti nuo dviračio kirsdamas gatvę?

Dviratininkų elgesys kertant gatves ir pėsčiųjų perėjas kelia daug diskusijų tarp eismo dalyvių. Dažnai automobilių vairuotojai reikalauja, kad dviratininkai nuliptų nuo dviračio ir kirstų gatvę kaip pėstieji. Tačiau ar tai visada privaloma?

Ar privalo dviratininkas nulipti nuo dviračio kirsdamas gatvę?

Dažnai matomas vaizdas: vos užsidegus žaliam šviesoforo signalui, dviratininkai kartu su pėsčiaisiais visu greičiu lekia per pėsčiųjų perėją. Toks elgesys draudžiamas, tai aiškiai nurodyta Kelių eismo taisyklėse. Jei norite kirsti gatvę, turite nulipti nuo dviračio ir persivesti jį per pėsčiųjų perėją (KET 64.9 p.).

Būtina atkreipti dėmesį į kelio ženklų bei horizontalaus žymėjimo reikšmes. Jei pėsčiųjų perėja ar sankirta yra pažymėta dviem linijomis iš stačiakampių (KET 3 priedo ​1.13.3. punktas), tai reiškia, kad tai yra pėsčiųjų perėja su šviesoforu. Šiuo atveju visi eismo dalyviai, įskaitant dviratininkus, privalo nulipti nuo savo transporto priemonių ir persivesti jas kartu su pėsčiaisiais.

Tačiau yra situacijų, kai susikirtimas yra įrėmintas dviem linijomis iš baltų kvadratų (KET 3 priedo ​1.14. punktas). Tai reiškia, kad šioje vietoje yra dviračių takas arba dviračių juosta. Tokiu atveju dviratininkams nėra privaloma nulipti nuo dviračio, jie gali kirsti gatvę tiesiai važiuodami dviračiu.

Šis žymėjimas yra įteisintas Kelių eismo taisyklėse ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.

Perėjų žymėjimas

Svarbu pažymėti, kad kai kuriais atvejais yra tam tikros dviprasmiškos sąlygos, dėl kurių nėra vienareikšmiško atsakymo į klausimą, ar dviratininkas privalo nulipti nuo dviračio.

Kelių eismo taisyklėse yra nuostata, kad dviratininkas privalo sumažinti važiavimo greitį artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad tai daryti bus saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams (KET 59 p.).

Be to, yra nuostatos, kurios nurodo, kad dviračio vairuotojas, ketindamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas arba nėra eismo pirmumą nustatančių kelio ženklų, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka (KET 60 p.).

Tai reiškia, kad dviratininkas gali kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas arba nėra eismo pirmumą nustatančių kelio ženklų, tik jei jis praleidžia važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones.

Kai jis kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų arba važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka, tada dviratininkas neturi duoti kelio. Bet visada patariama palaukti tinkamo momento, kad galėtumėte saugiai tęsti savo kelionę, o ne visu greičiu važiuoti ir nekreipti dėmesio į atvažiuojančius automobilius, nepamirškite, kad automobilio vairuotojas gali nepastebėti greitai atvažiuojančio dviratininko.

Kaip žymima dviračių juosta kertanti važiuojamąją dalį?

Dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį, arba žymi dviračių juostos dalį važiuojamojoje dalyje. Šias linijas leidžiama kirsti iš abiejų pusių.

Kelyje galima jas pamatyti ne tik sudarytas iš kvadratų. Norint atkreipti eismo dalyvių dėmesį, dviračių juostos kertančios važiuojamąją dalį būna nuspalvintos spalvomis. Dažniausiai galima sutikti nuspalvintas žalia ar raudona spalva.

Kaip žymima dviračių juosta kertanti važiuojamąją dalį?

Būtina prisiminti

Siekiant užtikrinti saugų eismą ir gerus tarpusavio santykius tarp eismo dalyvių, svarbu, kad tiek dviratininkai, tiek automobilių vairuotojai gerbtų vienas kitą ir laikytųsi Kelių eismo taisyklių. Dviratininkai turėtų būti atsargūs ir vertinti situaciją, kai kerta gatvę ir priimti sprendimus, kurie užtikrintų jų saugumą bei kitų eismo dalyvių saugumą.

Nors yra tam tikros situacijos, kuriose dviratininkui nereikia nulipti nuo dviračio kertant gatvę, vis dėlto būtina atsižvelgti į kelio ženklus, kelio žymėjimą ir eismo sąlygas. Aukščiausią prioritetą turėtų turėti saugumas ir pagarba kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Tik laikantis Kelių eismo taisyklių ir išlaikant atsargumą galima užtikrinti visų dalyvių saugumą.

Kelių eismo taisykles dviratininkams galite rasti pamokoje.

Kelių eismo taisykles galite rasti čia.

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.