Įstrižinės pėsčiųjų perėjos

Įstrižos perėjos pasaulyje nėra naujiena, jau daugelį metų jos sėkmingai veikia kitose šalyse. Lietuvoje tokios perėjos yra gana naujos. Pirmąsias tokias perėjas galite sutikti Vilniuje ir Kaune. Kaip jos atrodo ir kaip reikėtų jas pereiti?

Įstrižinės pėsčiųjų perėjos

Kas yra įstrižinė perėja?

Įstrižinė pėsčiųjų perėja, tai „X“ formos perėja, kuri suformuota judrioje gatvių sankirtoje, kur susikerta praeivių maršrutai.

Ši perėja, kaip ir įprasta reguliuojama šviesoforu perėja yra pažymėta dviem lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš stačiakampių (KET 3 priedo ​1.13.3.p.).

Kas yra įstrižinė perėja?

Kaip taisyklingai pereiti įstrižinę pėsčiųjų perėją?

Tikslios nustatytos taisyklės, kaip pereiti tokią perėją nėra. Joje galima eiti iš vieno kampo į kitą, taip pat galima eiti taip, kaip einama įprastoje perėjoje – kvadratu.

Kodėl sugalvota įrengti įstrižines pėsčiųjų perėjas?

Lietuvoje yra sankryžų, kur šviesoforo žalia šviesa pėstiesiems įsižiebia visomis kryptimis vienu metu. Tad dažnai tose sankryžose vaikštantys pėstieji naudojasi patogiausiu jiems būdu, t.y. kerta sankryžą įstrižai.

Kad ne tik dažnai tokiose sankryžose vaikštantiems pėstiesiems, bet ir kitiems norintiems pereiti perėją būtų aiškiau kaip tai padaryti, tokias sankryžas paženklino, kad nekiltų jokių abejonių, kaip judėti sankryžoje.

Tokiose perėjose galima eiti iš vieno kampo į kitą ir sutaupyti laiko pereinant gatvę, kadangi taip einant žymiai sutrumpėja ėjimo kelias, nes nereikia kirsti dviejų gatvių. Taip pat sutrumpėja ėjimo per sankryžą laikas, kadangi nereikia stovėti prie kelių atskirų šviesoforų.

Ar saugu eiti įstrižine pėsčiųjų perėja?

Ar saugu eiti įstrižine pėsčiųjų perėja?

Sankryžose, kuriose įrengtos įstrižinės perėjos, raudonas šviesoforo signalas vienu metu dega visoms transporto priemonėms, dėl to pėstiesiems kirsti sankirtą įstrižai, degant žaliai šviesai – saugu, greita ir patogu, nes automobiliai tuo metu nejuda, kadangi stovi ties raudonu šviesoforu.

Tokiose sankryžose neįgaliesiems iš visų pusių yra įrengti žeminti šaligatvių bortai.

Tokioje gatvių sankirtoje yra pastatyti ir specialiai įstrižam judėjimui skirti pėsčiųjų šviesoforai.

Kur galima pamatyti ir išbandyti įstrižines pėsčiųjų perėjas?

Kur galima pamatyti ir išbandyti įstrižines pėsčiųjų perėjas?

Kaune įstrižinę pėsčiųjų perėją, galima pamatyti ir išbandyti Laisvės alėjoje, Vienybės aikštės ir Studentų skvero link. Taip pat K. Donelaičio ir Maironio gatvių sankryžoje.
Vilniuje įstrižinę pėsčiųjų perėją, galima pamatyti ir išbandyti Dariaus ir Girėno – Kapsų – Šaltkalvių gatvių sankryžoje. Taip pat senamiestyje, tarp Reformatų skvero ir Centro poliklinikos.

šviesoforo signalo iškvietimo mygtukas

Ar tokios įstrižinės perėjos yra numatytos KET taisyklėse?

Šiuo metu, tokios perėjos nėra numatytos Kelių eismo taisyklėse.

Kadangi įstrižines perėjas naudoja Japonijos, Švedijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados ir kitos šalys, Lietuva taip pat nori jas išbandyti ir palengvinti eismą pėstiesiems.

Šiai dienai šios įstrižinės perėjos Lietuvoje yra bandomojo projekto.

Siekiant įvertinti įstrižų perėjų poreikį, bandomajam projektui pasirinktos kol kas tik kelios sankryžos Lietuvoje. Jos įrengiamos tik tose sankryžose, kur remiantis šviesoforo signalo iškvietimo mygtukų duomenimis, būna matomas poreikis ieškoti greitesnio ir patogesnio sankryžos įveikimo būdo pėstiesiems.

Kada turite praleisti pėsčiuosius, galite paskaityti pamokoje.

Kelių eismo taisyklės: IV. Pėsčiųjų pareigos

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.