Motociklininkų sezono pradžia

Kovo 1-oji skelbia ne tik kalendorinio pavasario, bet ir motociklininkų sezono pradžią. Pagaliau motociklininkai sulaukė pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės išvažiuoti į gatves.

Prasidėjus sezonui motociklininkams norisi kuo greičiau sėsti ant motociklo ir kur nors lėkti. Atkreipkime dėmesį, kad skubėti į kelius dar neverta, pirmiausia reikia pasirūpinti per žiemą nenaudojama transporto priemone. Būtina pasitikrinti ar motociklas techniškai tvarkingas ir pasirūpinti tinkama apranga.

Motociklininkų sezono pradžia paliečia visas eismo dalyvių grupes: automobilių vairuotojai jau turi būti atsargesni ir nuolat stebėti, ar nesutrukdys į kelius sugrįžusiems motociklininkams, o pėstieji turi būti atsargesni eidami per perėjas.

Motociklų vairuotojai į gatves gali išriedėti anksčiau nei prasideda oficialus vasarinių padangų sezonas.

Automobilių vairuotojams reikės palaukti iki balandžio 1 d., kol galės žiemines padangas pasikeisti į vasarinės. O štai motociklininkams jau nuo kovo 1-osios leidžiama važiuoti vasarinėmis padangomis, jei ant kelio nėra sniego ar ledo. (KET 230 p.) Beje, ši taisyklė galioja ir mopedų vairuotojams.

Kaip patikrinti, ar motociklo padangos dar tinkamos važiuoti?

  • Patikrinti padangų slėgį. Tai galima padaryti manometru, kuris gali būti įmontuotas pompoje (arba specialiame aparate degalinėje). Taip pat galima vizualiai įvertinti, ar padangoje slėgis ne per mažas. Reikiamas padangų slėgis paprastai nurodomas motociklo vartotojo vadove.
  • Patikrinti padangų protektorių. Motociklų, lengvųjų keturračių, keturračių ir mopedų padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 0,8 mm. Gylį galima patikrinti specialiu matuokliu, slankmačiu arba tiesiog liniuote. Taip pat – nuvykus į padangų servisą.
  • Patikrinti padangų būklę vizualiai. Ar padanga nesuskeldėjusi, ar nėra gumbų, įstrigusių elementų (varžtų, vinių ar pan.).
  • Patikrinti, ar padanga ne per sena. Dar vizualiai gerai atrodanti padanga gali būti nebetinkama naudoti, jei ji per sena. Su amžiumi padangos guma sukietėja ir ta tampa pavojinga stabdyti, daryti posūkius. Padangos amžių galite perskaityti ant pačios padangos. Tikrai nereikėtų naudoti senesnių, nei 10 metų amžiaus padangų.

Kuo rizikuojate važiuodami netinkamomis padangomis?

Pagal administracinių teisės pažeidimų (ATP) kodeksą, transporto priemonių vairavimas, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, užtraukia nuo 30 iki 40 eurų baudą.

Patekę su tokiomis padangos į eismo įvykį, rizikuojate negauti draudimo išmokos. Beje, tai galioja tiek užsakius privalomąjį vairuotojų civilinės draudimą, tiek KASKO draudimą.

Rizikuojate savo ir aplinkinių turtu, sveikata ir gyvybe. Juk važiuodami netinkamomis padangomis slidžiame ar apsnigtame kelyje, stipriai rizikuojate prarasti automobilio valdymą, atsitrenkti į kitą automobilį ar visai nuslysti nuo kelio.

Pasirūpinkite tinkama apranga ir apsauga

Be šalmų važinėjančių motociklininkų šalies keliuose jau nebeliko, tačiau specialios aprangos privalumus dar vertina ne visi.

Galvos šalmas turi būti itin kokybiškas bei atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus. Taip pat jis negali būti pažeistas, o esant tokiai tikimybei jį patartina keisti nauju.

Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas.

Parduotuvėje motociklininkų kostiumas atrodo puikiai ir masyviai. Bet kai tik suprasite, kaip naudinga juos turėti kelyje, jie taps jūsų kasdieniniu rūbu. Apsauginiai kostiumai yra saugesni nei standartinės apsaugos.

Tie, kuriems jau teko griūti, žino, kad net nedidelis greitis be specialios aprangos gali lemti rimtas traumas. Tokia apranga reikalauja šiek tiek priežiūros ir sukelia nepatogumų, kai lauke karšta, tačiau krintant ir čiuožiant asfaltu geriau turėti apsaugą, kuri apsaugos nuo negrįžtamų sužalojimų.

Patarimai vairuojantiems motociklus

Pavasarį kelio danga yra šalta, ant jos gali būti daug dulkių ar smėlio. Dėl to padangos gali nepakankamai įšilti, todėl neskubėkite.

Išvažiavę duokite sau laiko apsiprasti, juk visą žiemą nevažiavote!

Greičio viršijimas yra didžiausias rizikos veiksnys. Reikia turėti omenyje, kad saugus yra ne maksimaliai leistinas, o toks greitis, kurį diktuoja kelio danga ir eismo sąlygos.

Taip pat įvertinkite, kad automobilių vairuotojai jūsų seniai nematė, todėl jų budrumas gali būti sumažėjęs. Motociklininkams yra paprasčiau, nes būnant atvirame ore jų matomumas mažiau ribojamas. Dažnu atveju tiesiog pakanka pasukti galvą į šoną, kad pamatytum, ar kelias yra laisvas.

Būtina pasirūpinti veidrodėliais: jie neturėtų klibėti ar laisvai sukinėtis, turi būti švarūs ir nustatyti taip, kad geriausiai vaizdą pateiktų vairuotojui labiausiai įprastoje padėtyje.

Prieš išvažiuojant į gatves, visada patartina pasikartoti KET taisykles. Tai lengvai padaryti galite čia: ketbilietai. lt

Patarimai automobilių vairuotojams

Rodykite posūkius iš anksto, kad motociklininkai jus matytų. Jei vienas automobilio vairuotojas neparodys posūkio, o kitas nesupratęs manevro į jį atsitrenks, daugeliu atvejų viskas baigsis eismo įvykiu, kuriame bus apgadintos dvi mašinos. Tuo metu, jei motociklininkas, nesupratęs, ką ruošiasi daryti automobilio vairuotojas, kris, padariniai gali būti tragiški.

Nuolat stebėkite veidrodėlius. Net jei esate itin patyręs ir dėmesingas vairuotojas, jums tai irgi galioja. Netgi kuklaus miestų gatvėms skirto motociklo dinamika yra artima įspūdingam sportiniam automobiliui – nuo 0 iki 100 km/val. dažnas motociklas gali įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes. Be to, jis užima mažesnį plotą regėjimo lauke.

Jei sankryžoje matote tarp juostų važiuojantį motociklininką – praleiskite. Taip bus ne tik saugiau, bet ir sąžiningiau. Tikrai ne todėl, kad motociklininkai „nagli“, o dėl ryškaus eismo kamščių mažinimo.

Nesinaudokite vairuodami mobiliaisiais telefonais, nes juos naudodami jūs nematote kas vyksta prieš nosį, o apie posūkius ir veidrodėlių stebėjimą kalbos nėra.

Atsargumo reikėtų imtis ir išlipant iš automobilio pastatyto šalia gatvės: prieš išlipant derėtų žvilgtelėti į šoninį veidrodėlį, sau per petį, ir įsitikinti, kad neatvažiuoja dviratė transporto priemonė.

Patarimai pėstiesiems

Atsargūs turėtų būti ir pėstieji. Motociklininkas turi praleisti norintį pereiti per perėją pėsčiąjį. Tačiau ir pėstieji turi suprasti, kad turi būti atsargūs ir jei mato greitai atskriejantį motociklą, turėtų palaukti, o ne šokti į kelią.

Motociklų privalumas šiuo atveju yra garsesnis variklių gausmas, todėl artėjančią transporto priemonę visuomet išgirsite jei jūsų dėmesio netrikdys pašaliniai prietaisai.

Prieš važiuodami pažiūrėkite oro temperatūrą

Pirmosiomis kalendorinio pavasario dienomis vis dar išlieka galimybė, kad temperatūra gali nukristi žemiau nulio ar netgi iškristi sniegas. Reikėtų įvertinti ir galimus orų pokyčius – jei rytas atrodo gana šiltas, tačiau vakare numatomas atšalimas, motociklą geriau palikti namuose.

Turintys B kategoriją gali įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus supaprastinta tvarka

Primename, jei esate ne jaunesnis kaip 24 metų asmuo ir turite ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą, jūs galite supaprastinta tvarka įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus.

Jums tereikia vairavimo mokykloje pabaigti specialius B kategorijai pralpėsti skirtus mokymus ir galite vairuoti A1 kategorijos motociklą nelaikant jokių egzaminų VĮ „Regitroje“.

Naujai išduotame vairuotojo pažymėjime prie B kategorijos bus įrašytas kodas 100, reiškiantis, jog leidžiama vairuoti A1 kategorijos transporto priemones.

A1 kategorijai priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, bet ne didesnis kaip 125 cm3, galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,1 kW/kg, taip pat triračiai, kurių galia ne didesnė kaip 15 kW.

Svarbu nepamiršti, kad pasinaudojant naujai priimtu įstatymo pakeitimu vairuoti A1 kategorijos motorolerius ir motociklus galima tik Lietuvoje. Užsienio šalyse reikia turėti įgijus pilną A1 kategoriją, t.y. pabaigti visus būtinus mokymus vairavimo mokykloje bei išlaikyti teorijos ir praktikos egzaminus „Regitroje“.

Prisiminkime

Kiekvienas pavasaris būna pažymėtas nelaimingais atsitikimais su motociklininkais, todėl ir motociklų, ir automobilių vairuotojams svarbu būti atidiems ir atsargiems.

Neskubėkite džiaugtis pavasariu, būkite atsargūs ir nepamirškite saugumo reikalavimų.

Tiek automobiliai, tiek motociklai keliuose yra lygiavertės transporto priemonės, todėl jų vairuotojai turėtų gerbti vieni kitus.

Visada vadovaukitės abipusiu draugiškumu, savitarpio pagarba ir atsargumu.

Daugiau pamokose.

Post Navigation