Saugos diržas gali išgelbėti gyvybę

Saugos diržai bei oro pagalvės yra svarbiausios priemonės, kurios padeda išvengti skaudžių traumų ar net išsaugoti gyvybę. Dėl ko būtina segėti saugos diržus ir tikrinti jų būklę? Kas išduoda prastą saugos diržų būklę ir kada juos būtina keisti?

Saugos diržas gali išgelbėti gyvybę

Saugos diržai jau daugelį metų yra privaloma automobilių įranga. Jie išgelbėjo daug žmonių gyvybių ir gerokai padidino saugumą vairuojant.

Saugos diržai avarijos atveju apsaugo žmogų nuo stiprių smūgių į kietas automobilio salono dalis, neleidžia iškristi pro langą arba iš besiverčiančio automobilio. Avarijos atveju jie yra tiesioginis gyvybės apsaugos šaltinis.

Kodėl reikia segėti saugos diržus?

Kodėl reikia segėti saugos diržus?

Nepaisant to, vis dar netrūksta žmonių, kurie neigia saugos diržų naudojimo pagrįstumą. Nacionalinės kelių eismo saugumo tarybos atlikti tyrimai aiškiai rodo, kad vien tik saugos diržų naudojimas 45% sumažina riziką žūti avarijoje. Kartu su oro pagalve jos 50% sumažina mirties riziką.

Priekinių sėdynių keleiviai saugos diržus segi dažniau nei galinių sėdynių keleiviai. Tuo tarpu svarbu prisiminti, kad už saugos diržo nenaudojimą gresia 30 – 50 eurų bauda.

Priekinėje sėdynėje sėdintis neprisisegęs saugos diržu žmogus gali žūti jau 30 km/val. greičiu susidūręs su kliūtimi, o 50 km/val. greičiu atsitrenkęs į kietą daiktą, kūnas išslysta 2,5 tonos jėga. Dauguma mirtinų eismo įvykių įvyksta 40 km atstumu nuo namų ir važiuojant mažesniu nei 65 km/val. greičiu.

Įsivaizduokite situaciją, kai lėtai važiuojate į parduotuvę ir priekine dalimi susiduriate su greitai važiuojančiu automobiliu. Tuomet šansų apsieiti be sužalojimų beveik nėra. Be to, oro pagalvės, kai nesate prisisegę saugos diržo, gali sukelti tik papildomas galvos traumas. Taip yra todėl, kad oro pagalvės veikia tik tuo atveju, jei keleiviai yra tinkamai prisisegę saugos diržus.

Važiuojantieji gale taip pat turėtų nepamiršti saugos diržų. Tyrimai rodo, kad beveik pusė gale sėdinčių keleivių nesinaudoja saugos diržais. Jie gali būti sužeisti lygiai taip pat, kaip ir priekyje važiuojantys keleiviai. Be to, avarijos metu jie tampa mirtinu pavojumi priešais sėdintiems žmonėms dėl jėgų, kurios veikia keleivius avarijos metu.

Retas vairuotojas atkreipia dėmesį į saugos diržus ir jų būklę

Retas vairuotojas atkreipia dėmesį į saugos diržus ir jų būklę, juk svarbiausia kiekvienam yra automobilio veikimas, o ne saugos diržo ar oro pagalvės būklė. Kiekvienas vairuotojas turėtų nepamiršti saugos diržų būklės, visų diržo mechanizmo veikimų ir pasidomėti ar veikia oro pagalvės.

Iš tikrųjų saugos diržai ir pagalvės mums reikalingos tada, kai įvyksta eismo įvykis. Mes dažniausiai apie juos nemąstome ir atrodo jie mums nereikalingi. Saugos diržai ir oro pagalvės vadinami pasyvaus saugumo priemonėmis, kurios mums suteikia naudą, apsaugo eismo įvykio metu ir kol viskas gerai, mes nekreipiame dėmesio į jų būklę, stovį, ir ar jie yra.

Būna atvejų, kai žmogus nusiperka dėvėtą automobilį su neaiškia istorija ir pasirodo, kad ten saugos pagalvių net nėra. Perkant automobilį labai svarbu pasitikrinti, ar su saugos diržais ir oro pagalvėmis viskas gerai. Jei automobilio istorija aiški, neiššovusios pagalvės, neiššovę saugos diržų pirotechniniai mechanizmai.

Saugos diržai neturi aiškios ar apibrėžtos galiojimo datos. Diržai dėvisi ilgainiui. Nors jų ir nereikia keisti kas kelerius metus, ignoruoti vizualiai matomų problemų nevalia.

Tikrai nėra tokio laikotarpio, po kurio visi važiuoja keisti saugos diržų. Bet kiekvienoje techninėje apžiūroje inspektorius patikrina patį diržo judėjimą, jeigu ten kažkas juda blogai, tai techninės apžiūros nepraeisite (dėl kažkokių priežasčių yra kažkokių įtrūkimų, įplyšimų). Tai gali nutikti nebūtinai dėl avarijos, bet ir dėl kažkokių buitinių nutikimų (pavyzdžiui, krovinių vežimo), tuomet diržas turi būti keičiamas, nes jis tiesiog neatliks savo funkcijos.

Diržą keisti būtina ir tada, jei automobilis buvo patekęs į avariją, kurios metu diržai patyrė stiprias apkrovas ar buvo pažeisti.

Kas tikrina saugos diržų būklę?

Kas tikrina saugos diržų būklę?

Privalomos techninės apžiūros metu griežtai tikrinama visų automobilyje esančių saugos diržų būklė.

Dažniausiai pasitaikantys trūkumai techninės apžiūros metu yra pačio saugos diržo neįrengimas, dažnai pasitaikantis fiksatoriaus neveikimas.

Taip pat saugos diržo pažeidimai, įtrūkimai, susiūtas saugos diržas, sagties neapsaugotas korpusas ir panašiai.

Darnus saugos diržo veikimas svarbus keleivių ir vairuotojų saugumui. Būtinybę keisti saugos diržus išduoda keli aspektai: įplyšimai, pažeidimai, diržo nefiksavimas ar jo išsivyniojimas su trukdžiais.

Kaip patikrinti ar saugos diržas geras?

Patikrinti ar saugos diržas yra geras yra labai paprastas metodas: tiesiog stipriu smūgiu timptelti diržą, jeigu jis užsifiksavo, reiškia, veikia, jeigu jis neužsifiksavo nuo smūgio, reiškia, kad jau reikia keisti.

Saugos diržų būklę galima įvertinti ne tik vizualiai. Apie saugos diržą daug išduoda ir ant jo esanti etiketė, kurioje užfiksuoti diržo pagaminimo metai. Jei automobilis buvo patekęs į avariją, o saugos diržo užtaisai suveikę, jie turėjo būti keisti. Tad diržo pagaminimo data turėtų būti vėlesnė už automobilio pagaminimo datą ir turėtų būti artima datai, kai įvyko autoįvykis.

Kaip teisingai prisisegti saugos diržą?

Kaip teisingai prisisegti saugos diržą?

Dažniausiai pas mus vairuotojai saugos diržus segasi tam, kad nenubaustų policija, negalvojame apie saugumą, nes atrodo, kad ten tik kitiems nutinka eismo įvykiai, o mums nieko tokio negali nutikti.

Saugos diržą, aišku, reikia ir prisegti, ir patikrinti, kad jis būtų kuo arčiau kūno, kad nebūtų susisukęs.

Taip yra todėl, kad tik tokiu atveju jie tinkamai atlieka savo vaidmenį. Jei diržas neprisispaudžia prie kūno ir yra blogai įtemptas, jis gali sukelti traumas. Viršutinė diržo dalis turėtų būti arti kaklo, o ne ant šonkaulių, nes smūgio metu jie gali būti sulaužyti ar net pradurti plaučius. Kita vertus, juosmens diržas turi prilaikyti klubus, nes jei avarijos metu jis priglunda prie pilvo, gali sutraiškyti vidaus organus. Taip pat svarbu diržo nesegti ant storų drabužių, pavyzdžiui, palto ar pūkinės striukės. Taip pat svarbu užtikrinti, kad diržo aukštis būtų nustatytas teisingai ir kad diržai nebūtų susukti.

Taip pat saugos diržą turime ne tik užsisegti, bet ir pažiūrėti, ar jis tikrai laiko, užfiksavus sagtyje jį reiktų įtempti. Būtina žiūrėti ar saugos diržas sagtyje tinkamai užsifiksavo.

Kas neprivalo segėti saugos diržo?

Nėščiosioms reikėtų pasirūpinti, kad juosmens diržas būtų tinkamai įrengtas – jis turėtų būti po šlaunimis, o ne pilvo lygyje, o pečių diržas turi būti tarp krūtų. Visos sekcijos turi būti prigludusios prie kūno ir priveržtos.

Kas neprivalo segėti saugos diržo?

Vis dėlto yra žmonių ir profesinių grupių, kurie neprivalo segėti saugos diržų automobilyje. Tai asmenys, turintys medicininę pažymą, draudžiančią naudoti saugos diržus, sergantys ar neįgalūs asmenys, vežami ant neštuvų arba neįgaliųjų vežimėlyje ir medicinos komandos nariai, kai teikiama pagalba.

Svarbu prisiminti

Saugos diržai yra gyvybiškai svarbios saugos priemonės kiekvienam automobilio vairuotojui ir keleiviui. Jų tinkama būklė ir veikimas gali išgelbėti gyvybes avarijos metu. Todėl būtina reguliariai tikrinti ir prižiūrėti saugos diržus, o jei pastebima bet kokia problema ar įtarimas dėl jų būklės, nedelsiant juos pakeisti. Tai yra maža kaina, kurią reikia sumokėti už saugumą ir gyvybės išsaugojimą kelyje.

Daugiau pamokose: Kada ir kaip naudoti saugos priemones? Ir Keleivių, vaikų, gyvūnų vežimas

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.