Kas yra automobilio „akloji zona“?

Persirikiuojant atidus žvalgymasis tampa esminiu dalyku padedančiu išvengti tykančių pavojų kelyje, ypač „aklojoje zonoje“. Kas yra automobilio „akloji zona“? Kodėl ji svarbi? Kaip ją teisingai stebėti?

Kas yra automobilio „akloji zona“

Automobilio „akloji zona“ yra vienas svarbiausių dalykų, ką turite matyti kelyje persirikiuojant į kairę ar dešinę pusę, ruošiantis pasukti ar sustoti.

Būtina įsitikinti, kad nekliudysite kitiems automobiliams. Pasikliauti vien veidrodėliais – nevertėtų.

Automobilio akloji zona

Kas yra automobilio „akloji zona“? 

Akloji zona – tai teritorija aplink transporto priemonę, nematoma per galinio vaizdo veidrodėlius dėl transporto priemonės konstrukcinių elementų.

Paprasčiau, tai per galinio vaizdo veidrodžius nematoma kelio dalis.

Kas turi „akląsias zonas“? Sunkvežimio akloji zona

Kas turi „akląsias zonas“?

Kiekviena transporto priemonė turi savo „akląsias zonas“, tačiau važiuojant lengvuoju automobiliu dar papildomai turime ir galinio vaizdo veidrodį, kur galime pasižiūrėti, ar nėra kitų eismo dalyvių.

Važiuojant sunkiasvore transporto priemone akiratis susiaurėja, todėl vairuotojai, valdantys didelių gabaritų transporto priemones, turi būti itin atsargūs ir budrūs, nes jiems visada atsiranda papildomas faktorius – „aklosios zonos“.

Su „aklosiomis zonomis“ susiduria ir dviračių transporto priemonių vairuotojai (motorolerių, motociklų ir kt). Jiems tai itin pavojinga, nes prie jų prisiartinęs iš šono automobilis esantis „aklojoje zonoje“ būna visai šalia.

Dėl ko svarbu stebėti „akląją zoną“?

„Akloji zona“ yra vieta, kur galite patirti skaudžiausias pasekmes jei automobilis rikiuosis į kitą eismo juostą jūsų nematydamas ir įsiverš į jūsų erdvę. Šios zonos reikia vengti.

Prisiminkite, kai jūsų automobilio priekinis ratas susilygina su kito automobilio galiniu buferiu – jūs esate „aklojoje zonoje“. Ir išliksite joje tol, kol visiškai neaplenksite mašinos.

„Aklųjų zonų“ vieta ir ilgis yra kintamas dydis, tai gali priklausyti netgi nuo mašinos galingumo. Kadangi senesni automobiliai negali persirikiuoti į kitą juostą taip greitai, kaip tai gali padaryti naujas galingas automobilis.

Patekus į tokią situaciją reikia daryti bet ką kad vairuotojas jus matytų, pavyzdžiui, prilėtinti, kad matytų jus veidrodyje, ar privažiuoti arčiau šalimais važiuojančio vairuotojo, ar atsitraukti nuo jo kuo toliau. Reikėtų išmokti išvažiuoti iš „aklosios zonos“ taip greitai, kaip tik įmanoma.

Kaip stebėti „akląją zoną“?

Jei persirikiuojate, prieš atlikdami manevrą žvilgtelėkite per petį atgal (tą pusę, į kurią persirikiuojate). „Aklojoje zonoje” gali būti automobilis ar motociklas, kuris nematomas veidrodėliuose (prie automobilio šono, už vairuotojo nugaros).

Kaip stebėti „akląją zoną“?

Persirikiuojant labai svarbu dairytis per atitinkamą petį. Tai vienas geriausių būdų įsitikinti, jog kelias laisvas ir nieko nekliudysite.

Keičiant eismo juostas žvilgtelėkite sau per petį, tai saugiausias ir patikimiausias metodas įsitikinti, kad kelias laisvas, bet būna situacijų, kur ilgai spoksoti į veidrodį, ar dairytis į šalis nėra laiko. Reikėtų išmokti žvilgtelėti į veidrodėlį, ir greitai vėl sukaupti dėmesį į kelią.

Dirstelėjimas jokiu būdu nereiškia ilgo ir per dažno žiūrėjimo persisukus į kitą pusę, nes taip galima pamesti važiavimo trajektoriją bei nepastebėti, kas vyksta priešais automobilį.

  • Prieš rikiuojantis į kairę reikia žvalgytis tokia seka: į priekį, galinio vaizdo veidrodėlį, kairės pusės veidrodėlį ir per kairį petį.
  • Tie patys veiksmai atliekami ir rikiuojantis į dešinę, tik dairytis reikia į šios pusės veidrodėlį bei per dešinį petį.
  • Tas pats galioja ir ruošiantis pasukti ar sustoti. Būtina įsitikinti, kad nekliudysite kitiems automobiliams.
  • Nežiūrint į tai, kad dauguma grėsmių tyko priešais jus, arba šonuose, jūs turite tikrinti ir galinio vaizdo veidrodėlį kas 5 sekundes.

Motociklo „akloji zona“ gali būti pakankamai didelė, tai priklauso nuo veidrodžių ir jų sureguliavimo. Jeigu jau atsidūrėte tokioje situacijoje, kai negalite žvilgtelti sau per petį, reikėtų šiek tiek padidinti greitį, kuris gali veikti kaip aklųjų zonų atskleidimo įrankis, nes automobilis esantis už ar šalia jūsų šiek tiek atsiliks ir jūs automobilį pamatysite veidrodyje, tai gali padėti išvengti galvos pasukimo kritiniu momentu. Ši technika nėra tokia saugi, kaip žvilgtelėjimas pro petį, tačiau būna tokių situacijų kai jūs negalite atitraukti akių nuo kelio.

Kaip išvengti įvykių dėl blogo ar nepakankamo matomumo?

  • Veidrodėlius susireguliuokite taip, kad matytumėte kuo daugiau aplinkos supančios transporto priemonę.
  • Veidrodėliai turi būti sureguliuoti taip, kad sėdint vairuotojo vietoje per veidrodėlius nebūtų matomi jūsų valdomos transporto priemonės šonai, kad juos galėtumėte išvysti tik pasilenkę į priekį.
  • Reguliuojant šoninius veidrodėlius, juos reikia maksimaliai pasukti į išorę tam, kad matytumėte „aklojoje zonoje“ (automobilio šone, šiek tiek už vairuotojo matomumo zonos) važiuojančius automobilius.
  • Planuokite savo veiksmus kelyje, iš anksto apsižvalgykite ar nėra artėjančių kliūčių, ir tik įsitikinę, kad saugu, atlikite manevrą.
  • Prieš atlikdami manevrą į dešinę ar į kairę, posūkio signalą įjunkite prieš 30-40 metrų iki manevro, taip informuosite kitus eismo dalyvius apie savo ketinimus ir išvengsite nelaimingų atsitikimų.
  • Prieš atlikdami manevrą, kelis kartus peržvelkite visus veidrodėlius, ar neatsirado kliūtis jūsų judėjimo kryptimi. Atminkite, jei kito automobilio greitis panašus į jūsų judėjimo greitį, kitas automobilis gali „išlįsti“ iš „aklosios zonos“ net po keleto sekundžių.
Veidrodėliai aklajai zonai stebėti

Kas gali padėti stebėti „akląją zoną“?

Dauguma naujų automobilių turi sistemas, kurios perspėja vairuotojus apie „aklojoje zonoje“ važiuojančias transporto priemones. Dažniausiai ją žymi ryškūs simboliai ant šoninių veidrodėlių, kurie užsidega įspėdami apie tai, kad manevruoti pavojinga.

Senesni automobiliai tokios įrangos neturi, tačiau tam yra paprasta ir ganėtinai nebrangi alternatyva. Veidrodėlių kampuose galima priklijuoti žvilgančias sagas primenančius papildomus sferinius ar kitokios struktūros veidrodžius.

Taip pat dar viena alternatyva papildomi automobilių veidrodėliai. Šiuo metu juos galite pastebėti vairavimo mokyklų automobiliuose, sunkvežimiuose, autobusuose ir kt. Jei matote, kad jums sunku su „aklosiomis zonomis“ tada juos galite prisitvirtinti ir jūs.

Daugiau informacijos pamokose.

Kelių eismo taisykles rasite čia.

Post Navigation

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.