Motociklininkų sezono pradžia 2024

Kovo 1-oji skelbia ne tik kalendorinio pavasario, bet ir motociklininkų sezono pradžią. Pagaliau motociklininkai sulaukė dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės išvažiuoti į gatves. Ką reikėtų prisiminti ir kuo reikėtų pasirūpinti prieš išvažiuojant į gatves?

Motociklininkų sezono pradžia

Motociklininkų sezono pradžia paliečia visas eismo dalyvių grupes: automobilių vairuotojai jau turi būti atsargesni ir nuolat stebėti, ar nesutrukdys į kelius sugrįžusiems motociklininkams, o pėstieji turi būti atsargesni eidami per perėją.

Prasidėjus sezonui motociklininkams norisi kuo greičiau sėsti ant motociklo ir kur nors lėkti.  Atkreipkime dėmesį, kad skubėti į kelius dar neverta, pirmiausia reikia pasirūpinti per žiemą nenaudojama transporto priemone. Būtina pasitikrinti ar motociklas techniškai tvarkingas ir pasirūpinti tinkama apranga.

Nuo kada motociklininkams galima išvažiuoti į gatvę?

Motociklų vairuotojai į gatves gali išriedėti anksčiau nei prasideda oficialus vasarinių padangų sezonas.

Automobilių vairuotojams reikės palaukti iki balandžio 1 d., kol galės žiemines padangas pasikeisti į vasarinės. O štai motociklininkams jau nuo kovo 1-osios leidžiama važiuoti vasarinėmis padangomis, jei ant kelio nėra sniego ar ledo (KET 230 p.). Ši taisyklė galioja ir mopedų vairuotojams.

Kaip patikrinti, ar motociklo padangos dar tinkamos važiuoti?

Kaip patikrinti, ar motociklo padangos dar tinkamos važiuoti?

  • Patikrinti padangų slėgį. Tai galima padaryti manometru, kuris gali būti įmontuotas pompoje (arba specialiame aparate degalinėje). Taip pat galima vizualiai įvertinti, ar padangoje slėgis ne per mažas. Reikiamas padangų slėgis paprastai nurodomas motociklo vartotojo vadove.
  • Patikrinti padangų protektorių. Motociklų, lengvųjų keturračių, keturračių ir mopedų padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 0,8 mm. Gylį galima patikrinti specialiu matuokliu, slankmačiu arba tiesiog liniuote. Taip pat – nuvykus į padangų servisą.
  • Patikrinti padangų būklę vizualiai. Ar padanga nesuskeldėjusi, ar nėra gumbų, įstrigusių elementų (varžtų, vinių ar pan.).
  • Patikrinti, ar padanga ne per sena. Dar vizualiai gerai atrodanti padanga gali būti nebetinkama naudoti, jei ji per sena. Su amžiumi padangos guma sukietėja ir ta tampa pavojinga stabdyti, daryti posūkius. Padangos amžių galite perskaityti ant pačios padangos. Tikrai nereikėtų naudoti senesnių, nei 10 metų amžiaus padangų.

Kuo rizikuojate važiuodami netinkamomis padangomis?

Pagal administracinių teisės pažeidimų (ATP) kodeksą, transporto priemonių vairavimas, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, užtraukia nuo 30 iki 40 eurų baudą.

Patekę su tokiomis padangos į eismo įvykį, rizikuojate negauti draudimo išmokos. Beje, tai galioja tiek užsakius privalomąjį vairuotojų civilinės draudimą, tiek KASKO draudimą.

Rizikuojate savo ir aplinkinių turtu, sveikata ir gyvybe. Juk važiuodami netinkamomis padangomis slidžiame ar apsnigtame kelyje, stipriai rizikuojate prarasti automobilio valdymą, atsitrenkti į kitą automobilį ar visai nuslysti nuo kelio.

Pasirūpinkite tinkamu šalmu

Pasirūpinkite tinkamu šalmu

Net 50–60 km/h greitis motociklininkui be apsaugos priemonių gali būti mirtinas, kadangi važiuojant motociklu nėra nei saugos diržų, nei oro pagalvių kaip automobilyje. Tad tinkamas motociklininko šalmas gali padėti išvengti sunkių sužalojimų ir netgi mirčių eismo įvykių metu.

Šalmai yra viena pagrindinių motociklininkų saugumo priemonių. Tačiau tik tuo atveju, kai motociklininkai juos pasirenka tinkamai.

Rinkdamiesi motociklininkų aprangą žmonės daugiausia dėmesio skiria stiliui, tačiau renkantis šalmą turėtumėte atkreipti dėmesį į saugumą. Renkantis motociklininko šalmą svarbiausia įsidėmėti, kad nėra tokio šalmo, kuris tiktų visiems. Universalus dydis reiškia, kad motociklininkas rizikuoja savo ar su juo vykstančiojo gyvybe.

Renkantis tinkamą šalmą, reikia išmatuoti galvos apimtį (maždaug 2 cm virš antakių). Matavimo rezultatus reikia palyginti su motociklo šalmo gamintojo dydžių lentele. Tuomet bus lengviau pasirinkti reikiamo dydžio šalmą.

Taip pat renkantis šalmą be galo svarbi ir žmogaus galvos forma. Paprastai ji skirstoma į tris kategorijas: pailgą ovalią, tarpinę ovalią ir apvalią ovalią. Motociklininko šalmas turi idealiai atitikti žmogaus galvos formą.

Išsirinkus galvos dydį ir formą atitinkantį šalmą, vienintelis būdas sužinoti ar šalmas tinka yra jį išbandyti. Matuodamas šalmą žmogus daugiausia dėmesio turi skirti komfortui ir patogumui. Šalmas neturėtų ant galvos užsidėti tarsi kepurė, nes tai reiškia, kad  šalmas žmogui per didelis. Pavyzdžiui, užsidėjus šalmą ir laikant jį už po smakru esančio dirželio sukiojant galvą į šalis pajudiname šalmą, jis yra netinkamas. Tinkamas motociklininko šalmas turi tvirtai laikytis ant skruostų ir kaktos, tuo tarpu blogas šalmas bus lengvai nustumiamas į šoną. Norėdamas nusiimti tinkamą šalmą, žmogus turi panaudoti šiek tiek jėgos.

Kokį šalmą rinktis?

Renkantis motociklininko šalmą susiduriame su įvairiais motociklininkų šalmų modeliais: atvirais, uždarais, atverčiamais, su nuimamu priekiu ir pan.

Tačiau specialistų teigimu uždaras šalmas yra viena iš didžiausių apsaugų.

Siekdami saugumo, motociklininkai turėtų dėvėti tik sertifikuotus ir  paženklintus šalmus, su kuriais atlikti visi reikalaujami stiprumo ir patvarumo bandymai, patikrinta, ar išlaikytos geometrinės formos ir naudojamos saugios žmogaus odai medžiagos.

Gamintojai šalmus rekomenduoja keisti kas 5 metus nuo pagaminimo datos. Daugelis šalmų turi pagaminimo datos spaudą. Šalmo saugumas taip pat priklauso nuo jo priežiūros ir eksploatacijos. Taigi kiekvienas motociklininkas šalmui turėtų skirti ypatingą dėmesį.

Motociklininkai turėtų neužmiršti, kad saugumui įtakos turi ir stiklas, jei šalme jis yra. Jei stiklo pralaidumas šviesai mažesnis nei 80 proc., tokį šalmą galima naudoti tik dieną. Visi dienai pritaikyti šalmai žymimi saulutės simboliu ir turi užrašą „Naudoti tik dieną“ (angl. DAYTIME USE ONLY).

Pasirūpinkite tinkama apranga ir apsauga

Pasirūpinkite tinkama apranga ir apsauga

Be šalmų važinėjančių motociklininkų šalies keliuose jau nebeliko, tačiau specialios aprangos privalumus dar vertina ne visi.

Kalbėdami apie motociklų vairuotojus specialistai akcentuoja aprangą: būtina apsaugoti alkūnes, kelius, pečius, kaklą. Būtina dėvėti apsaugas ar aprangą, kuri pagaminta iš trinčiai atsparios medžiagos. Tas pats galioja ir pirštinėms, kelnės taip pat turėtų būti su apsaugomis.

Parduotuvėje motociklininkų kostiumas atrodo puikiai ir masyviai. Bet kai tik suprasite, kaip naudinga juos turėti kelyje, jie taps jūsų kasdieniniu rūbu. Apsauginiai kostiumai yra saugesni nei standartinės apsaugos.

Tie, kuriems jau teko griūti, žino, kad net nedidelis greitis be specialios aprangos gali lemti rimtas traumas. Tokia apranga reikalauja šiek tiek priežiūros ir sukelia nepatogumų, kai lauke karšta, tačiau krintant ir čiuožiant asfaltu geriau turėti apsaugą, kuri apsaugos nuo negrįžtamų sužalojimų.

Batai turėtų būti ilgesni, odiniai, be raištelių, dengiantys kulkšnis, tinkamo dydžio ir tvirtu padu, kurie būtų skirti motociklininkams. Kokybiškų batų etiketėje būna pažymėta atitiktis standartui EN 13634.

Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas. Tad būtina pasirūpinti jo apsauga. Jei nedėvite aprangos, kurioje yra jau integruotos stuburo apsaugos, būtinai pasirūpinkite papildoma nugaros apsauga ar šarvais. Taip pat papildomai galite įsigyti ir kaklo apsaugą.

Nepamirškite, kad kiekviena papildoma apsauga eismo įvykio metu apsaugos jūsų gyvybę, todėl apsaugas rinkitės apgalvotai.

Patarimai motociklų vairuotojams

Patarimai motociklų vairuotojams

  • Pavasarį kelio danga yra šalta, ant jos gali būti daug dulkių ar smėlio. Dėl to padangos gali nepakankamai įšilti, todėl neskubėkite.
  • Išvažiavę duokite sau laiko apsiprasti, juk visą žiemą nevažiavote!
  • Važiuojant protingai, motociklas yra saugi transporto priemonė. Svarbiausia važiuoti pagal ženklus, stebėti aplinką, laikytis saugaus atstumo.
  • Greičio viršijimas yra didžiausias rizikos veiksnys. Reikia turėti omenyje, kad saugus yra ne maksimaliai leistinas, o toks greitis, kurį diktuoja kelio danga ir eismo sąlygos.
  • Taip pat įvertinkite, kad automobilių vairuotojai jūsų seniai nematė, todėl jų budrumas gali būti sumažėjęs. Motociklininkams yra paprasčiau, nes būnant atvirame ore jų matomumas mažiau ribojamas. Dažnu atveju tiesiog pakanka pasukti galvą į šoną, kad pamatytum, ar kelias yra laisvas.
  • Būtina pasirūpinti veidrodėliais: jie neturėtų klibėti ar laisvai sukinėtis, turi būti švarūs ir nustatyti taip, kad geriausiai vaizdą pateiktų vairuotojui labiausiai įprastoje padėtyje.
  • Saugus greitis, tinkama apranga ir tvarkingas motociklas – derinys, padedantis kelyje jaustis saugiai.
  • Prieš išvažiuojant į gatves, visada patartina pasikartoti KET taisykles. Tai lengvai padaryti galite čia: ketbilietai.lt
ketbilietai.lt

Patarimai automobilių vairuotojams

  • Rodykite posūkius iš anksto, kad motociklininkai jus matytų. Jei vienas automobilio vairuotojas neparodė posūkio, o kitas nesupratęs manevro į jį atsitrenks, daugeliu atvejų viskas baigsis eismo įvykiu, kuriame bus apgadintos dvi mašinos. Tuo metu, kai motociklininkas, nesupratęs, ką ruošiasi daryti automobilio vairuotojas, kris, padariniai gali būti tragiški.
  • Nuolat stebėkite veidrodėlius. Net jei esate itin patyręs ir dėmesingas vairuotojas, jums tai irgi galioja. Netgi kuklaus miestų gatvėms skirto motociklo dinamika yra artima įspūdingam sportiniam automobiliui, nuo 0 iki 100 km/val. dažnas motociklas gali įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes. Be to, jis užima mažesnį plotą regėjimo lauke.
  • Jei sankryžoje matote tarp juostų važiuojantį motociklininką – praleiskite. Taip bus ne tik saugiau, bet ir sąžiningiau. Tikrai ne todėl, kad motociklininkai „nagli“, o dėl ryškaus eismo kamščių mažinimo.
  • Nesinaudokite vairuodami mobiliaisiais telefonais, nes juos naudodami jūs nematote kas vyksta prieš nosį, o apie posūkius ir veidrodėlių stebėjimą kalbos nėra.
  • Atsargumo reikėtų imtis ir išlipant iš automobilio pastatyto šalia gatvės: prieš išlipant derėtų žvilgtelėti į šoninį veidrodėlį, sau per petį, ir įsitikinti, kad neatvažiuoja dviratė transporto priemonė.

Patarimai pėstiesiems

  • Atsargūs turėtų būti ir pėstieji. Motociklininkas turi praleisti norintį pereiti per perėją pėsčiąjį. Tačiau ir pėstieji turi suprasti, kad turi būti atsargūs ir jei mato greitai atskriejantį motociklą, turėtų palaukti, o ne šokti į kelią.
  • Motociklų privalumas šiuo atveju yra garsesnis variklių gausmas, todėl artėjančią transporto priemonę visuomet išgirsite jei jūsų dėmesio netrikdys pašaliniai prietaisai.

Prieš važiuodami pažiūrėkite oro temperatūrą

Pirmosiomis kalendorinio pavasario dienomis vis dar išlieka galimybė, kad temperatūra gali nukristi žemiau nulio ar netgi iškristi sniegas. Reikėtų įvertinti ir galimus orų pokyčius – jei rytas atrodo gana šiltas, tačiau vakare numatomas atšalimas, motociklą geriau palikti namuose.

Turintys B kategoriją gali įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus supaprastinta tvarka

Turintys B kategoriją gali įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus supaprastinta tvarka

Primename, jei esate ne jaunesnis kaip 24 metų asmuo ir turite ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą, jūs galite supaprastinta tvarka įgyti teisę vairuoti lengvuosius motociklus.

Jums tereikia vairavimo mokykloje baigti specialius B kategorijai praplėsti skirtus mokymus ir galite vairuoti A1 kategorijos motociklą nelaikant jokių egzaminų VĮ „Regitroje“.

Naujai išduotame vairuotojo pažymėjime prie B kategorijos bus įrašytas kodas 100, reiškiantis, jog leidžiama vairuoti A1 kategorijos transporto priemones.

A1 kategorijai priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, bet ne didesnis kaip 125 cm3, galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,1 kW/kg, taip pat triračiai, kurių galia ne didesnė kaip 15 kW.

Svarbu nepamiršti, kad pasinaudojant naujai priimtu įstatymo pakeitimu vairuoti A1 kategorijos motorolerius ir motociklus galima tik Lietuvoje. Užsienio šalyse reikia turėti įgijus pilną A1 kategoriją, t.y. baigti visus būtinus mokymus vairavimo mokykloje bei išlaikyti teorijos ir praktikos egzaminus „Regitroje“.

Kelyje svarbiausia – saugoti ir gerbti gyvybę

Kelyje svarbiausia – saugoti ir gerbti gyvybę

Kiekvienas pavasaris būna pažymėtas nelaimingais atsitikimais su motociklininkais, todėl ir motociklų, ir automobilių vairuotojams svarbu būti atidiems ir atsargiems.

Neskubėkite džiaugtis pavasariu, būkite atsargūs ir nepamirškite saugumo reikalavimų.

Tiek automobiliai, tiek motociklai keliuose yra lygiavertės transporto priemonės, todėl jų vairuotojai turėtų gerbti vieni kitus.

Visada vadovaukitės abipusiu draugiškumu, savitarpio pagarba ir atsargumu.

Daugiau apie saugų motociklo vairavimą, pamokoje.

Daugiau apie pasiruošimą motociklų sezonui, čia.

Post Navigation

1 Comment

  1. Anonimas

    Pro pirštus, skeptiškai žiūrėdavau į ATGATT [pilną aprangą]. Šalmas, nu gal dar švarkas – atrodė pakankamai. Kartais anr pėdų tik kroksai būdavo. O nėščia žmona ant uodegos tik su šalmu, šortais ir maikute.

    Pribrendau, nusipirkau pilną aprangą pernai, ruošdamasis mototripui į Coldplay koncertą. Pavasarį, aišku, sugebėjau prieš posukį paguldyt motociklą [pavyko sustabdyti iki ~30km/h prieš kritimą]. Nuo to karto — ATGATT!! Ir su siaubu žiūriu į senas nuotraukas kur pusnuogiai vasarą važinėdavom… Čiuožiau asfaltu gal 5-10m su 200kg+ metalo šmotu užkritusiu ant mano kojos. Atsipirkau tik nedidele skylute ant moto-džinsų kelėno, išpurvintu švarku ir maklyne bato šarnyre [išvaliau su wd40]. Net mėlynių negavau!

    Prieš kelionę žmonai buvo ultimatumas: arba susiperkam jai pilną aprangą, arba važiuojam ne su mocu.
    Mototripas buvo labai sėkmingas.

    ATGATT!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.