Ar žinote ką reikia daryti jei baigėsi privalomosios techninės apžiūros galiojimas, o jūs to nepastebėjote? Kaip pristatyti transporto priemonę apžiūros atlikimui? Ką daryti jei esate pradedantysis vairuotojas ir sustabdžius policijos pareigūnui neturėjote techninės apžiūros? Kas yra privalomoji techninė apžiūra? Privalomoji techninė apžiūra, tai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomas techninės būklės tikrinimas, transporto priemonės ir priekabos tapatumo nustatymas ir jų techninės būklės įvertinimas. Leidimas nuvykti į techninę apžiūrą Jei transporto priemonės privalomoji techninė apžiūra yra pasibaigusi, transporto priemonė dalyvauti eisme negali. Kad galėtumėte nuvažiuoti iki privalomosios techninės apžiūros…
Besikeičiant oro temperatūrai, ryte jau galime susidurti su nemaloniu reiškiniu – užšalusiais automobilio stiklais. Skubant į darbus, tai sukelia didelių nepatogumų. Ką daryti, kad to išvengtume? Kaip greitai nuvalyti užšalusius automobilio stiklus? Dažnai pasitaikantis scenarijus, kai atėję ryte prie automobilio pamatome apšalusius automobilio stiklus. Tada esame priversti ieškoti salone ar bagažinėje grandiklio. Galiausiai valant apledijusį stiklą suledėja rankos, nes kažkodėl būtent šiandien būname pamiršę pirštines, o po 20 minučių intensyvaus ledo gramdymo, suirzę važiuojame į darbus ir aišku, kad vėluojame. Ką turėtume daryti, kad taip daugiau nenutiktų? Tai labai…
Keičiantis oro temperatūrai rasojantys langai reiškia naują erzinančią problemą. Ryte įlipus į automobilį važiuoti nėra saugu, nes rasojantys langai blogina matomumą. Dėl to vairuotojai gaišta laiką, o esant blogam matomumui kelia pavojų sau ir kitiems eismo dalyviams. Dažniausiai aprasoję stiklai įspėja apie kokį nors gedimą arba netinkamą automobilio priežiūrą. Valyti stiklus iš vidaus – veiksmas be rezultatų, nes netrukus juos vėl padengia rasa. Įjungtas vėjelis ir į langą pučiamas šiltas oras turi labai greitai nuo jo nudžiovinti drėgmę. Jei taip nėra, reikia ieškoti priežasčių kodėl. Reikia atkreipti dėmesį, kad…
Ką daryti įvykus eismo įvykiui? Kada būtina kviesti policiją, o kada galima išsiskirstyti tik surašius bei pasirašius eismo įvykio deklaraciją? Ką daryti, jei yra nukentėjusių žmonių? Kas yra eismo įvykis? Eismo įvykis, tai įvykis kelyje, viešoje arba privačioje teritorijoje, kai judant transporto priemonei žūsta ar sužeidžiami žmonės, sugadinama ar apgadinama bent viena transporto priemonė, krovinys, kelias, jo statiniai ar bet koks kitas įvykio vietoje esantis turtas. Eismo įvykius galėtume skirstyti į lengvus, sunkius ir mirtinus: Lengvi eismo įvykiai būtų tie, kuriuose nenukenčia jokie eismo dalyviai. Kaip pavyzdys, tai lengvos…
Viena labiausiai populiarėjančių transporto priemonių, šiuo metu yra elektriniai paspirtukai. Tai viena patogiausių transporto priemonių, kuri nepapuola į jokius eismo kamščius. Net atšalus orams, šios transporto priemonės yra nepakeičiamos. Ką turėtų žinoti šių transporto priemonių vairuotojai? Kas rašoma Saugaus eismo įstatyme? Transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/val., priskiriama motoriniam dviračiui. Elektrinis paspirtukas yra priskiriamas motoriniam dviračiui, todėl tokio paspirtuko vairuotojas…
Jei privažiavus žiedinę sankryžą matome, kad tai vienos juostos žiedas, paprastai niekam problemų nekyla jį pravažiuoti. Tačiau jei žiedinėje sankryžoje yra dvi ar daugiau eismo juostų, klaidas dažnai daro net patyrę vairuotojai. Pasitikrinkite kaip iš tiesų reikėtų važiuoti per sankryžas, kuriose eismas vyksta ratu. Kaip žinoti, ar važiuojate žiedine sankryža? Kartais pasitaiko kelių susikirtimų, kurie primena žiedinę sankryžą, tačiau iš tiesų žiedine sankryža laikoma tik ta, prie kurios įvažiavimo yra kelio ženklas „Žiedinė sankryža“ (KET 111) arba „Eismas ratu“ (KET 410). Tik jose reikia judėti ratu ir laikytis atitinkamų…
Prasidėjus rudeniui pradeda trumpėti dienos, prastėja matomumas dėl tamsos ar oro sąlygų. Tokiu metu stipriai padaugėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji. Primename, kad KET įpareigoja pėsčiuosius įvertinti eismo padėtį ir tamsiu paros metu dėvėti atšvaitus ar neštis žibintą. Viena iš pagrindinių nelaimių priežasčių – nežinojimas, kaip teisingai nešioti atšvaitus arba jų nenešiojimas iš viso. Tamsoje, neapšviestu keliu einančius pėsčiuosius vairuotojai pastebi likus tik apie 20-30 metrų iki jų. Tokio atstumo nepakanka saugiam automobilio sustabdymui. Priklausomai nuo greičio, automobilio stabdymo kelias gali būti net kelis kartus ilgesnis už matomo kelio…
Artėjant Rugsėjo 1-ajai, verta prisiminti kada privaloma praleisti pėsčiuosius. Ar žinojote, kad už nepraleistą pėsčiąjį gresia ne tik bauda, bet ir galimybė prarasti teisę vairuoti transporto priemonę? Pėstieji yra labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai. Nepamirškime, kad rugsėjo mėnesį reikia būti ypač budriems, kadangi gatvėse pasirodo mokyklinio amžiaus vaikai, kurių dalis šiuo periodu pirmą kartą įžengia į gatvę savarankiškai. Todėl kiekvienam vairuotojui būtina žinoti pareigas pėstiesiems, kad nepakliūtumėte į nemalonią situaciją, ar dar blogiau – nepartrenktumėte pėsčiojo. Kas yra pėsčiasis? Pėsčiasis – asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų…
Jei nenorite gauti baudos, būtina žinoti ir laikytis automobilio sustojimo ir stovėjimo taisyklių. Tačiau visų pirma prisiminkime, ką reiškia sustojimas ir ką stovėjimas. Kuo skiriasi sustojimas nuo stovėjimo? Sustojimas – automobilio sustabdymas ne ilgiau, nei reikia keleiviams išlipti ar kroviniui pakrauti/iškrauti. Stovėjimas – automobilio sustabdymas ilgam laikui (parkavimas). Sustoti ir stovėti leidžiama: Dešinėje kelio pusėje, pakraštyje arba kelkraštyje (netrukdant pėstiesiems ir dviratininkams). Gyvenvietėse – ir kairėje kelio pusėje, vienpusio eismo keliuose ir keliuose, kurie turi dvi eismo juostas priešingomis kryptimis. Ten, kur leidžia stovėti atitinkami kelio ženklai (P). Tik…
Praūžus stipriam lietui ir apsėmus miesto gatves, pasitaiko atvejų, kai automobilis pravažiavęs pro didelę balą iš jos išvažiuoja su sugadintais numerio ženklais arba be numerio ženklų. Ką daryti jei taip nutinka? BŪTINA PRISIMINTI, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri neturi numerio ženklų, yra draudžiama. Registracijos metu automobiliai VĮ „Regitroje“ yra pažymimi dviem vienodais numerio ženklais. Kitaip tariant, jiems yra suteikiami unikalūs skaičių ir raidžių deriniai, kad viešajame eisme jie būtų lengvai atpažįstami teisėsaugos institucijoms ir kitiems eismo dalyviams. Automobilis visada privalo būti pažymėtas abiem numerio ženklais. Vairuotojas…
Sugedo šviesoforas, gal avarija ir susidarė didelė mašinų spūstis, o sankryžos viduryje stovi reguliuotojas ir reguliuoja eismą, ką daryti? Reguliuotojai Lietuvos keliuose pasirodo retai, todėl net patyrę vairuotojai dažnai nežino, ką reiškia jų rodomi signalai. Iš tiesų viskas labai paprasta: yra tik trys signalai, kuriuos rodo reguliuotojai. Kas tas reguliuotojas? Reguliuotojas – asmuo, įgaliotas reguliuoti eismą ir dėvintis uniformą arba (ir) turintis skiriamąjį ženklą (raištį ant rankovės, reguliuotojo lazdelę, skritulį su raudonu atšvaitu arba ryškiaspalvę vėliavėlę). Reguliuotoju gali būti, pavyzdžiui: pervažos budėtojas, kelių darbininkas ar koks nors kitas eismą…
2022 m. birželio 1 d. įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susipažinkite su visais Kelių eismo taisyklių pakeitimais nuo 2022 m. birželio 1 d. Be pagrindinių KET pakeitimų su kuriais susipažinome jau anksčiau yra dar keli pakeitimai, apie kuriuos mažai rašoma ir kalbama. Tai pakoreguoti KET 186 ir 196 punktai, taip pat keli nauji kelio ženklai ir horizontaliojo ženklinimo pakeitimai. Prisiminkime visus KET pakeitimus kurie įsigalios nuo 2022 m. birželio 1 d. ir susipažinkime su mažai žinomais KET pakeitimais. Maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos Norint, kad daugiau žmonių…
2022 m. birželio 1 d. įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai dviračių eismui. Atsiras dviračių gatvės, bei joms skirti kelio ženklai. Kaip reiks važiuoti dviračiais ir automobiliais pagal naujus pakeitimus? 2022 m. birželio 1 d. pagal naujus KET pakeitimus, bus įtvirtinamas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvės su naujais jas žyminčiais kelio ženklais. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste. Kas ta dviračių gatvė? Pagal KET 3.21p.Dviračių gatvė -tai kelias, kurio pradžia pažymėta kelio ženklu „Dviračių gatvė“, o pabaiga –…
Nuo 2022 m. balandžio 1 d. visoms registruotoms kelių bei geležinkelių transporto priemonėms buvo privaloma turėti naujos komplektacijos vaistinėles, bet atnaujintų vaistinėlių terminas vėl atidedamas iki 2023 m. sausio 1 d. Kokia turės būti jų sudėtis? Kuo jos pasikeis? Kokios baudos bus skiriamos už jų neturėjimą? Poreikis atnaujinti pirmosios pagalbos rinkinį kilo, atsižvelgiant į tai, kad jo sudėtis nesikeitė net 18 metų, o per tiek laiko pasikeitė pirmosios pagalbos teikimo principai. Naujajai tvarkai vairuotojai pasiruošti turėjo laiko nuo 2020-ųjų gruodžio, žmonėms suskubus jas įsigyti ir sutrikus naujųjų vaistinėlių tiekimui,…
Kaip elgtumėtės eismo įvykio metu apgadinus kelio ženklą? Į ką reikėtų kreiptis atsitikus tokiam įvykiui? Kodėl bėgti iš įvykio vietos nepatartina? Buvo slidi danga, gal per daug spindėjo nuo saulės kelias, o gal norėjote išvengti susidūrimo ir atsitrenkėte į kelio ženklą, šviesoforą ar kelio atitvarą? Ką darytumėte jį apgadinus ar sugadinus? Bandytume savo jėgomis jį sutvarkyti, ar bėgtumėte iš įvykio vietos? Jei planuotumėte numoti ranka ir važiuoti toliau, tai nebūtų teisingas atsakymas, nes už visus padarytus nuostolius visgi reikia sumokėti. Dėl ko neverta bėgti iš įvykio vietos? Pagrindinės priežastys,…