Nuo 2025-ųjų metų pradžios įsigaliojo nauji Saugaus eismo įstatymo pakeitimai, kurie turi įtakos tiek vairuotojams, tiek paslaugų teikėjams bei kitoms su transporto sektoriumi susijusioms institucijoms. Apžvelkime svarbiausius pokyčius! Nauji duomenų prieinamumo pakeitimai Lietuvos kelių transporto priemonių registras nuo šiol taps prieinamesnis: 27.2 straipsnis papildytas nauju 7 punktu, kuris leidžia teisėtiems duomenų valdytojams ir tvarkytojams gauti duomenis apie transporto priemonės valstybinį registracijos numerį ir transporto priemonės identifikavimo numerį (VIN). Šie duomenys gali būti naudojami tik tam tikslui, kuriam jie buvo atskleisti, ir negali būti perduoti trečiosioms šalims be aiškaus teisinio…
Atsitikus eismo įvykiui iš išgąsčio pamirštame daug dalykų, o ką jau kalbėti apie taisyklingą kelių eismo įvykio deklaracijos pildymą. Neteisingai užpildyti dokumentai vairuotojams gali sukelti papildomų problemų, juk eismo įvykio deklaracija yra svarbiausias dokumentas nagrinėjant eismo įvykį. Jei žinai kaip ją pildyti, tada nėra viskas taip sunku. Elektroninis eismo įvykio deklaracijos pildymas Modernėjant pasauliui ir elektroninėms priemonėms išstumiant popierinius dokumentus yra sukurta nemokama programėlė pildyti elektroninę eismo įvykio deklaraciją tiesiog telefone. Ji lengvai pasiekiama adresu www.draudimoivykiai.lt Pildant elektroninę eismo įvykio deklaracijos formą kyla mažiau nesusipratimų. Vairuotojams yra lengviau užpildyti bendrąją…
Naujos kartos šviesoforai suteikia maršrutiniam transportui pirmenybę sankryžose. Kaip jie veikia, kokia jų nauda ir kaip jie prisideda prie sklandesnio eismo miestuose? Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai Kelių eismo taisyklių pakeitimuose nuo 2022 m. birželio 1 d. reglamentuoti atskiri, tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforo signalai (KET 80 p.). Šviesoforai turintys atskirus šviesoforo signalus, skirtus tik maršrutiniam transportui, suteikia prioritetą lanksčiau reguliuoti maršrutinio transporto eismą. Šie šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negali. Tokie šviesoforai gali būti įrengti sankryžose, kuriose įrengta raide „A“ pažymėta eismo juosta…
Ar žinote kada būtina praleisti įjungtais švyturėliais važiuojančios policijos, greitosios pagalbos ar ugniagesių mašinas, o kada ne? Ar mokate praleisti specialųjį transportą pagal Kelių eismo taisykles? Kas yra specialusis transportas? Specialusis transportas – tai specialios paskirties automobiliai, turintys mėlynus ir raudonus (arba tik mėlynus) švyturėlius ir specialiuosius garso signalus: policijos, greitosios medicinos pagalbos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos, dujų įmonės avarinės tarnybos, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos, laisvės atėmimo vietos, vidaus reikalų statutinės įstaigos, prokuratūros, valstybės saugumo departamento, specialiųjų tyrimų tarnybos, antrojo operatyvinių tarnybų departamento, Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų,…
Atnaujintuose miesto keliuose vis dažniau galime pamatyti visuomeniniam transportui skirtų A juostų. Kaip ir kas gali jomis važiuoti? KET išskirtos 2 tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+ Raide A žymimos eismo juostos, kuriomis gali važiuoti tik maršrutinis transportas; Simboliu A+ žymimos eismo juostos, kuriomis, be maršrutinio transporto, galėtų važiuoti dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ (kuriuose važiuoja neįgalieji į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) neįgaliųjų dienos užimtumo centrą (-o) (jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku) ir…
Lengvasis automobilis su priekaba ar kroviniu, dažnas reiškinys Lietuvos keliuose. Kokią priekabą prikabinus prie lengvojo automobilio tempti leidžiama turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą? Kokios kategorijos reikia dviašei priekalbai tempti? Kaip tinkamai vežti krovinį? Ir kaip tinkamai jį pažymėti? Vežant krovinį automobiliu reikia ne tik jį gerai pritvirtinti, bet ir neviršyti leidžiamojo svorio bei tinkamai pažymėti krovinį, jei jis išlindęs už transporto priemonės gabaritų daugiau, nei leidžiama. Beje, tvirtindami krovinį taip pat turime laikytis daugybės reikalavimų. Kaip ir tempdami priekabą. Vairuotojas, prieš kabindamas prie lengvojo automobilio priekabą, turėtų atkreipti dėmesį…
Nuo 2025 metų sausio 1 d. vairuotojo pažymėjimo galiojimas susiejamas su vairuotojų sveikatos medicininės pažymos galiojimu. Kokiu periodiškumu būtina tikrintis sveikatą? Kokios baudos bus skiriamos neturintiems galiojančios medicininės pažymos? Iki 2025 m. sausio 1 d. nebuvo susieto ryšio tarp vairuotojų sveikatos medicininės pažymos ir vairuotojo pažymėjimo galiojimo. Net jei turėjote negaliojančią medicininę vairuotojų sveikatos patikrinimo pažymą, vis vien galėjote vairuoti, nes jūsų vairuotojo pažymėjimas galiojo. Nors yra galiojantis Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, kuris įpareigoja vairuotojus, kurių vairuotojo sveikatos medicininė pažyma yra negaliojanti, pasitikrinti sveikatą, statistika rodo, kad tik maža…
Nuo 2026 metų sausio 1 dienos Lietuvoje įsigalios svarbūs pokyčiai vairavimo egzaminų tvarkoje – teorijos egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis Europos Sąjungos (ES) oficialiomis kalbomis. Rusų kalba, kuri ilgą laiką buvo viena iš galimų egzamino kalbų, nebeliks pasirinkimų sąraše. Šis sprendimas grindžiamas ne tik praktiniais, bet ir vertybiniais sumetimais. Vidaus reikalų ministras pasirašė įsakymą, kuriuo nukėlė naujos vairavimo egzaminų tvarkos įgyvendinimą iki 2026 m. sausio 1 d., nors pradžioje buvo numatoma, kad šie pokyčiai bus nuo 2025 m. sausio 1 d. Nukeltas naujos tvarkos įgyvendinimas yra…
2024 m. gruodžio 1 d. įsigaliojo reikšmingi Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Šie pokyčiai ne tik patikslina esamas nuostatas, bet ir įveda naujus reikalavimus, siekiant užtikrinti saugesnį ir sklandesnį eismą. Pateikiame svarbiausius naujus punktus ir atnaujinimus. 2024 m. gruodžio 1 d. įsigaliosiančios KET pataisos siekia gerinti saugumą keliuose ir aiškiau apibrėžti Kelių eismo taisykles. Raginame visus vairuotojus iš anksto susipažinti su pakeitimais ir juos taikyti praktikoje, kad būtų išvengta galimų nesusipratimų. Sankirtų apibrėžimo pakeitimas Atnaujintas 3.17 punktas aiškiai nustato, kad važiuojamųjų kelio dalių sankirta yra apibrėžiama tiesiomis linijomis, net…
Atėjus žiemai, gatvės pasidengia balta danga, ir vairavimas tampa nauju iššūkiu. Tai laikotarpis, kai vairuotojai turėtų prisiminti svarbiausius vairavimo slidžiame kelyje principus ir taisykles. Žiema suteikia puikią galimybę išbandyti savo vairavimo įgūdžius ir išmokti, kaip saugiai keliauti net ekstremaliomis oro sąlygomis. Taigi, kaip turėtume vairuoti žiemos metu, kad būtume saugūs patys ir nesukeltume avarinių situacijų? Pagrindiniai vairavimo slidžiame kelyje principai: Įvertinti kelio dangos būklę. Įvertinti automobilio padangas. Laikytis didesnės, nei įprastai, distancijos nuo kitų transporto priemonių. Esant reikalui stabdyti labai švelniai. Nedaryti staigių judesių vairu ir akceleratoriaus pamina. Pasirinkti…
Nors išgėręs už vairo sėsti išdrįsta ne kiekvienas, bet beveik kas dešimtas eismo įvykis nutinka dėl neblaivių vairuotojų kaltės. Pastebėjus neblaivų vairuotoją prie vairo, kiti eismo dalyviai pasimeta. Ką daryti pastebėjus neblaivų vairuotoją? Kokių veiksmų reikėtų imtis? Kas skatina sėsti prie vairo išgėrus? Pirmoji mintis kylanti neblaiviam vairuotojui norinčiam sėsti prie vairo, tai kad „nieko blogo nenutiks“. Išgėręs žmogus dažnai pervertina savo jėgas. Būna atvejų, kai į kitų žmonių žodžius ir prašymus nesėsti už vairo išgėrus, būna reaguojama labai emocingai, ką išprovokuoja susikaupusios emocijos. Dažnai girdimi išgėrusių vairuotojų pasakymai…
Šiuo metu Lietuvoje greičio viršijimas yra viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių, ypač skaudžiuose eismo įvykiuose. 2024 m. statistika rodo, kad greičio viršijimas arba saugaus greičio nepasirinkimas yra tiesiogiai susiję su daugiau nei 50% visų eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti arba žuvo žmonės. Kelių eismo pažeidėjus fiksuoja automobilių važiavimo greičio kontrolės sistemos. Šių prietaisų pagalba yra bandoma sudrausminti vairuotojus, kurie mėgsta pažeidinėti taisykles ir nesilaiko greičio ribojimų. Peržvelkime juos ir jų skirtumus. Greičio kontrolės sistemos Mieste eismo saugumui užtikrinti taikoma kompleksinių priemonių visuma, kurių svarbi dedamoji dalis yra ir stacionarios…
Pavėžėjimo paslaugų platformos jau keli metai žiemos sezonu iš miesto gatvių nenaikina elektrinių paspirtukų. Tad kyla klausimas, ar galime elektriniu paspirtuku važiuoti žiemos metu? Ar tai saugu daryti? Kaip derėtų tinkamai važinėti elektriniu paspirtuku žiemos metu? Kelių eismo taisyklėse nėra nurodyta kokiu sezonu galima važiuoti su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis (elektriniais paspirtukais), todėl nėra draudžiama važiuoti su elektriniu paspirtuku žiemos metu. Žinoma, turime nepamiršti, kad elektrinės mikrojudumo priemonės, kaip elektriniai paspirtukai neturi specialiai žiemos metui pritaikytų padangų, tad reikėtų žiemos metu su jais važinėti labai atsargiai. Kas yra elektrinis paspirtukas?…
Ar galima prisiimti atsakomybę, už kito asmens padarytą Kelių eismo taisyklių pažeidimą ir padėti kaltininkui išsisukti nuo bausmės? Kas gali grėsti už tokius sprendimus? Pasitaiko atvejų, kai pažįstami ir nepažįstami asmenys siūlo prisipažinti, esą jie įvykdė Kelių eismo taisyklių pažeidimą ir taip padeda iš šios situacijos išsisukti tikrajam kaltininkui. Dėl ko gali kilti pagunda prisiimti atsakomybę, už kito padarytą pažeidimą? Jei jūsų artimas žmogus ar geras pažįstamas nuolat sulaukia baudų, gali kilti pagunda prisiimti atsakomybę už jį, kad jam nereikėtų mokėti didelių piniginių baudų ar nebūtų atimta teisė vairuoti….
Artėjant žiemos sezonui, vairuotojų laukia keli pasikeitimai. Vienas jų jau nuo lapkričio 1-osios. Tai maksimalaus leidžiamo greičio pasikeitimas automagistralėse ir greitkeliuose. Prisiminkime, kokiu greičiu reiks važiuoti. Gyvenamojoje zonoje, gyvenvietėje, žvyrkelyje, asfaltuotame kelyje, greitkelyje ir automagistralėje maksimalus leidžiamas greitis skiriasi. Be to, jis priklauso nuo metų laiko. Jei bet kuriame iš šių kelių yra greičio ribojimo ženklai, reikia vadovautis jais. Nuo lapkričio 1 dienos keičiasi maksimalus leistinas greitis greitkeliuose ir automagistralėse Nuo lapkričio 1 d. leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose mažėja. Lengvaisiais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė…